דף הבית » המלצת הצוות » גורדון הוא שם משפחה: מבט מקיף

גורדון הוא שם משפחה: מבט מקיף

גורדון הוא שם משפחה: מבט מקיף

מהו מקור שם המשפחה גורדון?

מקורו של שם המשפחה גורדון הוא בסקוטלנד, והוא נגזר משם המקום גורדון, שנמצא בברוויקשייר. שם המקום נגזר מהמילה הצרפתית העתיקה "דלעת", שפירושה "מרווח". ההערכה היא כי שם המשפחה גורדון שימש לראשונה את הבריטים סטרתקלייד, שהיו עם קלטי שאיכלס את אזור סקוטלנד של ימינו. השימוש המתועד הראשון בשם המשפחה גורדון היה בשנת 1214, כאשר אדם בשם אדם דה גורדון היה רשום ב"לוח המסמכים הקשורים לסקוטלנד". משפחת גורדון הייתה משפחה רבת השפעה בסקוטלנד, והחזיקה במספר תארים ואחוזות. החבר המפורסם ביותר במשפחה היה ג'ורג' גורדון, הרוזן ה-4 מהאנטלי, שהיה אציל רב עוצמה במאה ה-16.

כמה נפוץ שם המשפחה גורדון?

שם המשפחה גורדון נפוץ למדי ברחבי העולם. זהו שם המשפחה ה-48 הנפוץ ביותר בארצות הברית, ושם המשפחה ה-28 הנפוץ ביותר באנגליה. בסקוטלנד, זהו שם המשפחה ה-11 הנפוץ ביותר. זה גם נפוץ למדי בקנדה, אוסטרליה וניו זילנד. במקומות אחרים בעולם, גם שם המשפחה גורדון נפוץ למדי. זהו שם המשפחה ה-24 בשכיחותו בישראל, ושם המשפחה ה-11 בשכיחותו בדרום אפריקה. זה גם נפוץ למדי בגרמניה, צרפת ובחלקים אחרים של אירופה.

וריאציות של שם המשפחה גורדון

לשם המשפחה גורדון יש מספר וריאציות, כולל גורדן, גורדן, גורדין, גורדן, גורדנר, גורדנר וגורדינר. וריאציות אלו נמצאות בחלקים שונים של העולם, וניתן להשתמש בהן כדי להתחקות אחר מקורות שם המשפחה.

אנשים מפורסמים עם שם המשפחה גורדון

ישנם מספר אנשים מפורסמים בעלי שם המשפחה גורדון. אלה כוללים את השחקן והזמר האמריקאי, ג'ף גורדון; השחקן והבמאי האמריקאי, צ'רלס גורדון; השחקן והבמאי האמריקאי, רוברט גורדון; השחקן והבמאי הבריטי, ריצ'רד גורדון; השחקן והבמאי הבריטי, פיטר גורדון; והשחקן והבמאי הבריטי, מייקל גורדון.

סיכום

שם המשפחה גורדון הוא שם משפחה נפוץ ברחבי העולם, ויש לו מספר וריאציות. מאמינים שמקורו בסקוטלנד, והוא נגזר משם המקום גורדון. משפחת גורדון הייתה משפחה רבת השפעה בסקוטלנד, והחזיקה במספר תארים ואחוזות. ישנם מספר אנשים מפורסמים בעלי שם המשפחה גורדון, ביניהם השחקן והזמר האמריקאי, ג'ף גורדון; השחקן והבמאי האמריקאי, צ'רלס גורדון; השחקן והבמאי האמריקאי, רוברט גורדון; השחקן והבמאי הבריטי, ריצ'רד גורדון; השחקן והבמאי הבריטי, פיטר גורדון; והשחקן והבמאי הבריטי, מייקל גורדון.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן