דף הבית » טופ 100 » אנשים מפורסמים עם שם המשפחה גמליאל

אנשים מפורסמים עם שם המשפחה גמליאל

אנשים מפורסמים עם שם המשפחה גמליאל

מבוא

השם גמליאל הוא שם עברי שפירושו "אלוהים הוא השכר שלי". זהו שם פופולרי בקהילה היהודית ולעתים קרובות מזוהה עם אנשים מפורסמים. מאמר זה יחקור כמה מהאנשים המפורסמים ביותר עם שם המשפחה גמליאל, הישגיהם, פרסים ועוד.

אנשים מפורסמים עם שם המשפחה גמליאל

הרב גמליאל א

רבי גמליאל הראשון היה חכם יהודי שחי במאה הראשונה לספירה. הוא היה נכדו של המלומד היהודי המפורסם הלל הזקן והיה מנהיג הקהילה היהודית בירושלים. הוא ידוע בעיקר בזכות תורתו על ההלכה היהודית ותפקידו בסנהדרין, בית הדין היהודי. הוא ידוע גם באמירתו המפורסמת, "אם אשכחך ירושלים, תשכח ימיני את ערמומיותה".

הרב גמליאל ב

רבי גמליאל השני היה בנו של רבי גמליאל הראשון והיה חכם יהודי שחי במאה השנייה לספירה. הוא היה מנהיג הקהילה היהודית בירושלים והיה חבר בסנהדרין. הוא ידוע בעיקר בזכות תורתו על ההלכה היהודית ותפקידו בסנהדרין. הוא ידוע גם באמירתו המפורסמת, "החוק הוא כמו ים גדול; מי שצולל לתוכו טובע."

הרב גמליאל ג

רבי גמליאל השלישי היה נכדו של רבי גמליאל השני והיה חכם יהודי שחי במאה השלישית לספירה. הוא היה מנהיג הקהילה היהודית בירושלים והיה חבר בסנהדרין. הוא ידוע בעיקר בזכות תורתו על ההלכה היהודית ותפקידו בסנהדרין. הוא ידוע גם באמירתו המפורסמת, "החוק הוא כמו ים גדול; מי שצולל לתוכו טובע."

השוואה מהירה

שֵׁם מֵאָה הישגים
הרב גמליאל א 1 מנהיג הקהילה היהודית בירושלים, חבר הסנהדרין, מלמד את ההלכה היהודית
הרב גמליאל ב 2 מנהיג הקהילה היהודית בירושלים, חבר הסנהדרין, מלמד את ההלכה היהודית
הרב גמליאל ג 3 מנהיג הקהילה היהודית בירושלים, חבר הסנהדרין, מלמד את ההלכה היהודית

דעה אישית

למשפחת גמליאל היסטוריה ארוכה ומכובדת בקהילה היהודית. תרומתם למשפט העברי והנהגתם בקהילה היהודית בירושלים היו יקרי ערך. הם היוו השראה לרבים ותורתם הועברה לאורך הדורות.

שאלות ותשובות

מה משמעות השם גמליאל?

השם גמליאל הוא שם עברי שפירושו "אלוהים הוא השכר שלי".

מי היו בני משפחת גמליאל?

בני משפחת גמליאל היו רבי גמליאל א', רבי גמליאל ב' ורבי גמליאל ג'. כולם היו חכמים יהודים שחיו במאה הראשונה, השנייה והשלישית לספירה בהתאמה.

מה היו הישגיה של משפחת גמליאל?

הישגיה של משפחת גמליאל כוללים את תורתם על ההלכה היהודית, הנהגתה של הקהילה היהודית בירושלים ותפקידה בסנהדרין.

סיכום

למשפחת גמליאל היסטוריה ארוכה ומכובדת בקהילה היהודית. רבי גמליאל הראשון, רבי גמליאל השני ורבי גמליאל השלישי היו כולם חכמים יהודים שחיו במאות הראשונה, השנייה והשלישית לספירה. הם ידועים בעיקר בזכות תורתם על ההלכה היהודית, בהנהגת הקהילה היהודית בירושלים ובתפקידם בסנהדרין. הם היוו השראה לרבים ותורתם הועברה לאורך הדורות.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן