דף הבית » המלצת הצוות » איך משנים שם משפחה במשרד הפנים בישראל

איך משנים שם משפחה במשרד הפנים בישראל

2023-04-14 16:29:00+02:00

מבוא

שינוי שם המשפחה שלך הוא החלטה גדולה, וזה יכול להיות תהליך מסובך. בישראל אחראי משרד הפנים על הנפקת מסמכים רשמיים, לרבות תעודות זהות ודרכונים. אם ברצונך לשנות את שם המשפחה שלך, עליך לעבור דרך משרד הפנים. במאמר זה נסביר את תהליך החלפת שם המשפחה שלך במשרד הפנים בישראל.

מה שאתה צריך לדעת לפני שאתה מתחיל

לפני שמתחילים בתהליך של שינוי שם המשפחה במשרד הפנים, יש כמה דברים שכדאי לדעת. ראשית, עליך להיות אזרח ישראלי או תושב קבע בישראל. עליך להיות גם מעל גיל 18. אם אינך אזרח ישראלי או תושב קבע, לא תוכל לשנות את שם משפחתך במשרד הפנים. שנית, עליך להיות בעל סיבה מוצדקת לשינוי משפחתך שֵׁם. משרד הפנים לא יקבל בקשות לשנות את שם המשפחה שלך מסיבות קלות דעת. הסיבות הנפוצות לשינוי שם המשפחה שלך כוללות נישואין, גירושין, אימוץ או שינוי בהשתייכות דתית. שלישית, עליך להחזיק בכל המסמכים הדרושים. המסמכים שאתה צריך יהיו תלויים בסיבה שלך לשינוי שם המשפחה שלך. לדוגמה, אם אתם משנים את שם המשפחה שלכם עקב נישואין, תצטרכו לספק תעודת נישואין. אם אתה משנה את שם המשפחה שלך עקב שינוי בהשתייכות דתית, תצטרך לספק הוכחה לשיוך הדתי החדש שלך.

תהליך שינוי שם המשפחה שלך במשרד הפנים

לאחר שבידכם כל המסמכים הדרושים, תוכלו להתחיל בתהליך של שינוי שם המשפחה שלכם במשרד הפנים. השלב הראשון הוא מילוי טופס בקשה. טופס הבקשה זמין באינטרנט או במשרד הפנים. תצטרך לספק את המידע האישי שלך, כגון שמך, כתובתך ותאריך הלידה שלך. תצטרך גם לספק את הסיבה לשינוי שם המשפחה שלך. לאחר מילוי טופס הבקשה, יהיה עליך להגיש אותו למשרד הפנים. ניתן להגיש את טופס הבקשה באופן אישי, בדואר או באינטרנט. אם תגיש את טופס הבקשה באופן מקוון, תצטרך לספק כתובת דוא"ל תקפה. לאחר שמשרד הפנים יקבל את טופס הבקשה שלך, הוא יבדוק אותו ויקבע אם לאשר את בקשתך או לא. אם בקשתך תאושר, משרד הפנים יוציא תעודת זהות ודרכון חדשים עם שם המשפחה החדש שלך.

סיכום

שינוי שם המשפחה שלך במשרד הפנים בישראל הוא תהליך מורכב. עליך להיות אזרח ישראלי או תושב קבע בישראל, וחייבת להיות לך סיבה מוצדקת לשינוי שם המשפחה שלך. כמו כן, יהיה עליך לספק את כל המסמכים הדרושים. לאחר שמילאתם את טופס הבקשה והגשתו למשרד הפנים, הם יבדקו אותו ויקבעו אם לאשר את בקשתכם או לא. אם בקשתך תאושר, משרד הפנים יוציא תעודת זהות ודרכון חדשים עם שם המשפחה החדש שלך. למידע נוסף, בקר בכתובת he.wikipedia.org .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן