דף הבית » המלצת הצוות » איך לדעת אם זה זהב אמיתי?

איך לדעת אם זה זהב אמיתי?

2023-06-30 18:38:00+02:00

מה זה זהב?

זהב הוא מתכת יקרה ששימשה במשך מאות שנים כצורה של מטבע, תכשיטים וקישוט. זוהי אחת המתכות היקרות ביותר בעולם והיא מבוקשת מאוד בזכות יופיה ונדירותה. זהב הוא גם מתכת ניתנת לגיבוש, כלומר ניתן לעצב ולעצב אותו בצורות וגדלים שונים.

כיצד לזהות זהב אמיתי

ישנן מספר דרכים לזהות זהב אמיתי. השיטה הנפוצה ביותר היא שימוש בערכת בדיקת זהב. ערכות אלו מכילות מגוון חומצות ותמיסות שניתן להשתמש בהן כדי לבדוק את טוהר הזהב. בדיקת החומצה היא הדרך האמינה ביותר לקבוע אם חתיכת זהב אמיתית או לא. דרך נוספת לזהות זהב אמיתי היא לחפש מאפיינים מסוימים. זהב הוא מתכת רכה מאוד וניתן לשרוט או לשרוט אותו בקלות. אם הזהב אמיתי, יהיה לו גוון צהבהב ויהיה מבריק מאוד. לזהב מזויף יהיה לרוב צבע עמום או אפרפר.

מבחן המגנטים

אחת הדרכים הפשוטות ביותר לזהות זהב אמיתי היא להשתמש במגנט. זהב הוא מתכת לא מגנטית, כך שאם מגנט נדבק לזהב, הוא לא אמיתי. עם זאת, חשוב לציין שחלק מזהב מזויף עשוי להיות גם לא מגנטי, כך שבדיקה זו אינה חסינת תקלות.

מבחן החומצה

בדיקת החומצה היא הדרך האמינה ביותר לקבוע אם פיסת זהב אמיתית או לא. בדיקה זו כוללת שימוש בחומצה מיוחדת המגיבה עם זהב. אם החומצה הופכת לצבע מסוים, סימן שהזהב אמיתי. עם זאת, בדיקה זו עלולה להיות מסוכנת וצריכה להיעשות רק על ידי איש מקצוע.

מבחן המשקל

בדיקת המשקל היא דרך נוספת לזהות זהב אמיתי. זהב הוא מתכת צפופה מאוד, ולכן הוא אמור להרגיש כבד יותר ממתכות אחרות. זהב מזויף לרוב ירגיש קל יותר מזהב אמיתי.

סיכום

זיהוי זהב אמיתי יכול להיות משימה קשה, אבל חשוב לוודא שלא מרימים אותך. על ידי שימוש בערכת בדיקת זהב, חיפוש אחר מאפיינים מסוימים, ביצוע בדיקת המגנט, ושקילת הזהב, אתה יכול להיות בטוח שהזהב שאתה קונה אמיתי. למידע נוסף, בקר בוויקיפדיה .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן