דף הבית » המלצת הצוות » איך לדעת אם זהב אמיתי?

איך לדעת אם זהב אמיתי?

2023-07-03 01:38:00+02:00

מה זה זהב אמיתי?

זהב אמיתי הוא מתכת יקרה ששימשה כצורת מטבע במשך מאות שנים. זהב הוא מתכת רכה הניתנת לגיבוש וגמיש, כלומר ניתן לעצב ולמתוח מבלי להישבר. הוא גם עמיד בפני קורוזיה והכתמה, מה שהופך אותו לבחירה פופולרית עבור תכשיטים ופריטים דקורטיביים אחרים. זהב נמדד בקראט, כאשר 24 קראט הוא הצורה הטהורה ביותר של זהב.

כיצד לבדוק אם זהב אמיתי

ישנן מספר בדיקות בהן תוכל להשתמש כדי לקבוע אם זהב אמיתי או לא. בדיקות אלו פשוטות וניתן לבצע אותן בבית.

מבחן המגנט

בדיקת המגנט היא אחת הדרכים הפשוטות ביותר לקבוע אם זהב אמיתי. זהב אינו מגנטי, כך שאם הפריט נמשך למגנט, אין מדובר בזהב אמיתי.

מבחן החומצה

בדיקת החומצה היא דרך אמינה יותר לקבוע אם זהב אמיתי. תזדקק לערכת בדיקת זהב, אותה ניתן לרכוש ברוב חנויות התכשיטים. הערכה מכילה מספר חומצות המגיבות בצורה שונה לקראטים שונים של זהב. לדוגמה, פריט זהב 10 קראט יגיב אחרת לפריט זהב 14 קראט.

מבחן השריטות

מבחן השריטות הוא דרך נוספת לקבוע אם זהב אמיתי. קח מטבע או חפץ קשיח אחר וגרד את הפריט המדובר. אם הפריט הוא זהב אמיתי, הוא לא ישרוט או ישרט. אם כן, זה לא זהב אמיתי.

השוואה מהירה

מִבְחָן איך זה עובד
מבחן מגנט זהב אינו מגנטי, כך שאם הפריט נמשך למגנט, אין מדובר בזהב אמיתי.
בדיקת חומצה ערכת בדיקת זהב מכילה מספר חומצות המגיבות בצורה שונה לקראטים שונים של זהב.
בדיקת שריטות אם הפריט הוא זהב אמיתי, הוא לא ישרוט או ישרט. אם כן, זה לא זהב אמיתי.

כשזה מגיע לקביעה אם זהב אמיתי, יש כמה מבחנים שבהם אתה יכול להשתמש. בדיקת המגנט היא אחת הדרכים הפשוטות ביותר לקבוע אם זהב אמיתי, שכן זהב אינו מגנטי. בדיקת החומצה היא דרך אמינה יותר לקבוע אם זהב אמיתי, מכיוון שהיא משתמשת בערכת בדיקת זהב כדי לקבוע את הקראט של הזהב. מבחן השריטות הוא דרך נוספת לקבוע אם זהב אמיתי, שכן זהב אמיתי לא ישרוט או ישרט. חשוב לזכור שהבדיקות הללו אינן חסינות תקלות, ותמיד עדיף שאיש מקצוע יעריך כל פריט זהב שיש לך.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן