דף הבית » אנציקלופדיה » תעודה המעידה על שינוי שם משפחה

תעודה המעידה על שינוי שם משפחה

2023-06-08 10:29:00+02:00

מהי תעודה המעידה על שינוי שם משפחה?

תעודה המעידה על שינוי שם משפחה היא מסמך שמונפק על ידי משרד הפנים הישראלי אשר משנה באופן רשמי את שם המשפחה של אדם. מסמך זה נחוץ לכל אדם המעוניין לשנות את שם משפחתו, בין אם בשל נישואין, אימוץ או כל סיבה אחרת. חשוב לציין כי התעודה אינה משנה את שמו החוקי של אדם, אלא רק את שם משפחתו.

דרישות משפטיות לקבלת אישור המעיד על שינוי שם משפחה

על מנת לקבל אישור המעיד על שינוי שם משפחה, על הפונה לעמוד בדרישות חוקיות מסוימות. ראשית, על המבקש להיות אזרח ישראלי או תושב קבע בישראל. שנית, על המבקש להיות בן 18 לפחות. שלישית, על הפונה להיות בעל תעודת זהות ישראלית תקפה. לבסוף, על המבקש להיות בעל דרכון בתוקף.

מסמכים הדרושים לקבלת אישור המעיד על שינוי שם משפחה

על מנת לקבל אישור המעיד על שינוי שם משפחה, על הפונה להגיש מסמכים מסוימים למשרד הפנים. מסמכים אלו כוללים תעודת זהות ישראלית תקפה, דרכון תקף, העתק מתעודת הלידה של המבקש, העתק של תעודת הנישואין של המבקש (אם רלוונטי), והעתק גזרת הגירושין של המבקש (אם רלוונטי).

עמלות הכרוכות בקבלת אישור המעיד על שינוי שם משפחה

שכר הטרחה לקבלת אישור המעיד על שינוי שם משפחה נקבע כיום על 100 ש"ח (כ-30$). עמלה זו תשולם בעת הגשת הבקשה ואינה ניתנת להחזר.

תהליך קבלת אישור המעיד על שינוי שם משפחה

תהליך קבלת אישור המעיד על שינוי שם משפחה הוא פשוט יחסית. ראשית, על הפונה למלא טופס בקשה ולהגישו למשרד הפנים בצירוף המסמכים הנדרשים. לאחר מכן הבקשה תיבדק על ידי משרד הפנים ובמידה ואושרה תונפק אישור המעיד על שינוי שם משפחה. לאחר הוצאת האישור, על המבקש להעבירה למרשם האוכלוסין על מנת לקבל את השינוי של שם המשפחה רשום באופן רשמי. על המבקש גם לקחת את האישור לכל משרד ממשלתי רלוונטי אחר, כגון המוסד לביטוח לאומי, על מנת לקבל הכרה רשמית בשינוי שם המשפחה.

סיכום

תעודה המעידה על שינוי שם משפחה היא מסמך חשוב לכל אדם המעוניין לשנות את שם משפחתו בישראל. על מנת לקבל אישור על המבקש לעמוד בדרישות חוקיות מסוימות ולהגיש מסמכים מסוימים למשרד הפנים. העמלה עבור קבלת תעודה נקבעת כיום על 100 שקלים ותהליך קבלת התעודה הוא פשוט יחסית. לאחר הוצאת האישור, על המבקש להעבירו למרשם האוכלוסין ולכל משרד ממשלתי רלוונטי אחר על מנת לקבל הכרה רשמית בשינוי שם המשפחה.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן