דף הבית » מגזין » שנה את שם המשפחה של ילד – כל מה שאתה צריך לדעת

שנה את שם המשפחה של ילד – כל מה שאתה צריך לדעת

2023-05-07 03:32:00+02:00

מהו שם משפחה?

שם משפחה הוא שם משפחה שעובר מדור לדור. זה ידוע גם כשם משפחה. בתרבויות מסוימות, שם משפחה מבוסס על שם האב, בעוד שבתרבויות אחרות הוא מבוסס על שם האם. במקרים מסוימים, שם משפחה עשוי להיות שילוב של שם האב וגם שם האם.

למה שתשנה את שם המשפחה של ילד?

ישנן מגוון סיבות מדוע הורה עשוי לרצות לשנות את שם המשפחה של ילדו. כמה מהסיבות הנפוצות ביותר כוללות:

  • הילד אומץ וההורים רוצים לתת להם שם משפחה חדש.
  • ההורים אינם נשואים והאב רוצה לתת לילד את שם משפחתו.
  • ההורים גרושים והאם רוצה לתת לילד את שם משפחתה.
  • ההורים נשואים ואחד ההורים רוצה לתת לילד את שם משפחתו.

כיצד לשנות את שם המשפחה של ילד

שינוי שם משפחה של ילד הוא תהליך מורכב הדורש הרבה ניירת וצעדים משפטיים. התהליך המדויק ישתנה בהתאם לחוקי המדינה בה מתגורר הילד. בדרך כלל, התהליך כולל את השלבים הבאים:

שלב 1: הגש עתירה

השלב הראשון בשינוי שם המשפחה של הילד הוא הגשת עתירה לבית המשפט. עתירה זו חייבת לכלול את שמו הנוכחי של הילד, את השם החדש המוצע, את הסיבות לשינוי השם ואת חתימות שני ההורים (אם רלוונטי).

שלב 2: פרסם הודעה

לאחר הגשת העתירה ידרוש בית המשפט לפרסם הודעה על שינוי השם במקומון. זאת על מנת להבטיח שלכל בעלי עניין תהיה הזדמנות להתנגד לשינוי השם.

שלב 3: השתתף בשימוע

לאחר מכן יקבע בית המשפט דיון לדיון בעתירה. בדיון על שני ההורים (במידה ואפשר) להתייצב ולהשמיע את טענותיהם בעד או נגד שינוי השם. לאחר מכן יקבל בית המשפט החלטה על סמך הראיות שהוצגו.

שלב 4: קבלת צו בית משפט

אם בית המשפט יאשר את שינוי השם, הוא יוציא צו בית משפט. יש להציג פקודה זו לרשויות הממשלתיות המתאימות על מנת לשנות באופן רשמי את שם הילד.

שלב 5: עדכן רשומות

לאחר קבלת צו בית המשפט, על ההורים לעדכן את כל רישומי הילד בשם החדש. זה כולל את תעודת הלידה של הילד, רישומי בית הספר, רישומים רפואיים וכל מסמך אחר המפרט את שם הילד.

סיכום

שינוי שם משפחה של ילד הוא תהליך מורכב הדורש הרבה ניירת וצעדים משפטיים. חשוב להבין את חוקי המדינה בה מתגורר הילד על מנת להבטיח שהתהליך נעשה בצורה נכונה. למידע נוסף על שינוי שם משפחה של ילד, בקר בוויקיפדיה העברית או צפה בסרטון זה ביוטיוב .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן