דף הבית » מגזין » שמעון: סקירה כללית של שם המשפחה

שמעון: סקירה כללית של שם המשפחה

2023-06-07 16:54:00+02:00

מהו מקור שם המשפחה שמעון?

שם המשפחה שמעון הוא שם עברי, הנגזר מהדמות המקראית בעלת אותו השם. שמעון היה בנם השני של יעקב ולאה, והאב של שבט שמעון. השם נגזר מהמילה העברית "שאמה", שפירושה "לשמוע". השם זכה לפופולריות בימי הביניים, והוא נפוץ עד היום בישראל.

מה פירוש שם המשפחה שמעון?

שם המשפחה שמעון נגזר מהמילה העברית "שאמה", שפירושה "לשמוע". השם מזוהה עם הדמות המקראית בעלת אותו השם, ולרוב משמש לציון אדם חכם וקשוב. הוא קשור גם לשבט שמעון, שהיה אחד משנים עשר שבטי ישראל.

כמה נפוץ שם המשפחה שמעון בישראל?

שם המשפחה שמעון נפוץ למדי בישראל. לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, זהו שם המשפחה ה-28 בשכיחותו בארץ. הוא נפוץ במיוחד בקרב יהודים ממוצא ספרדי ומזרחי. הוא נפוץ גם בקרב יהודים ממוצא אשכנזי, אם כי הוא נפוץ פחות משמות משפחה אשכנזים אחרים כמו כהן ולוי.

אנשים בולטים עם שם המשפחה שמעון

יש הרבה אנשים בולטים בעלי שם המשפחה שמעון. אלה כוללים את ראש ממשלת ישראל לשעבר, שמעון פרס, נשיא ישראל לשעבר, שמעון פרס, ורמטכ"ל צבא ההגנה לישראל לשעבר, שמעון פרס. אנשים בולטים נוספים בעלי שם המשפחה שמעון כוללים את הזמר והפזמונאי הישראלי, שמעון בוסקילה, השחקן הישראלי, שמעון כהן, והסופר הישראלי, שמעון אדף.

סיכום

שם המשפחה שמעון הוא שם עברי, הנגזר מהדמות המקראית בעלת אותו השם. הוא קשור לחוכמה וקשב, והוא נפוץ במיוחד בקרב יהודים ממוצא ספרדי ומזרחי. ישנם אנשים בולטים רבים בעלי שם המשפחה שמעון, ביניהם ראש ממשלת ישראל לשעבר, שמעון פרס, והרמטכ"ל לשעבר, שמעון פרס. למידע נוסף על שם המשפחה שמעון, בקר בכתובת he.wikipedia.org .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן