דף הבית » המלצת הצוות » שמות משפחה שבדיים – מדריך מקיף

שמות משפחה שבדיים – מדריך מקיף

2023-06-05 03:58:00+02:00

מהו שם משפחה שוודי?

שם משפחה שוודי הוא שם משפחה שעובר מדור לדור בשבדיה. זהו חלק מזהותו של אדם ומשמש לעתים קרובות לזיהויו במסמכים רשמיים. שמות משפחה שבדיים נגזרים בדרך כלל מפטרונימים, שנגזרים משם הפרטי של האב. לדוגמה, אם שם אב הוא אנדרס, שם המשפחה של בנו יכול להיות אנדרסון.

היסטוריה של שמות משפחה שבדיים

השימוש בשמות משפחה בשוודיה מתחיל במאה ה-12, כאשר הם שימשו לראשונה כדי להבדיל בין אנשים בעלי אותו שם פרטי. במאה ה-16, השימוש בשמות משפחה נעשה נפוץ יותר, ועד המאה ה-19, רוב השוודים אימצו שם משפחה. הסוג הנפוץ ביותר של שם המשפחה השוודי הוא הפטרונימי, שנגזר משם הפרטי של האב. סוג זה של שם משפחה היה בשימוש עד 1901, אז התקבל חוק שחייב את כל השבדים לאמץ שם משפחה קבוע. חוק זה בוטל ב-1902, אך שוודים רבים שמרו על שמות המשפחה הקבועים שלהם. סוגים נוספים של שמות משפחה שבדיים כוללים שמות משפחה טופונימיים, שנגזרים משם של מקום, ושמות משפחה תעסוקתיים, שמקורם במקצועו של אדם.

שמות משפחה שוודים פופולריים

כמה משמות המשפחה השוודיים הפופולריים ביותר כוללים את אנדרסון, ג'והנסון, קרלסון, נילסון ואריקסון. שמות משפחה אלה נגזרים כולם מפטרונימים, והם בין שמות המשפחה הנפוצים ביותר בשוודיה. שמות משפחה שוודים פופולריים אחרים כוללים את ברג, לינד, לונד, אולסון וסיוברג. שמות משפחה אלה נגזרים כולם ממקורות טופונימיים או תעסוקתיים.

המשמעות של שמות משפחה שבדיים

המשמעות של שמות משפחה שוודיים יכולה להשתנות בהתאם למקור שם המשפחה. שמות משפחה פטרונימיים, למשל, נגזרים משם הפרטי של האב ופירושם בדרך כלל "בן של" או "בת של". שמות משפחה טופונימיים נגזרים משם של מקום ופירושם בדרך כלל "מ" או "של". שמות משפחה תעסוקתיים נגזרים ממקצועו של אדם ופירושם בדרך כלל "אחד שעושה" או "אחד שעובד איתו".

דוגמאות לשמות משפחה שבדיים

להלן כמה דוגמאות לשמות משפחה שבדיים ומשמעויותיהם:

  • אנדרסון – בנו של אנדרס
  • יוהנסון – בנו של יוהאן
  • קרלסון – בנו של קארל
  • נילסון – בנו של נילס
  • אריקסון – בנו של אריק
  • ברג – מההר
  • לינד – מעץ הטיליה
  • לונד – מהחורשה
  • אולסון – בנו של אולוף
  • Sjöberg – מהר הים

אבולוציה של שמות משפחה שבדיים

עם הזמן, שמות המשפחה השוודיים התפתחו והשתנו. חלק משמות המשפחה קוצרו או שונו, בעוד שאחרים שולבו או אוחדו. לדוגמה, שם המשפחה אנדרסון יכול להפוך לאנדרסון או אנדרסן. בנוסף, כמה שמות משפחה שבדיים אומצו על ידי תרבויות אחרות. לדוגמה, שם המשפחה אנדרסון נפוץ הן בשוודיה והן בנורווגיה, ושם המשפחה ברג נפוץ הן בשוודיה והן בגרמניה.

סיכום

שמות משפחה שבדיים הם שמות משפחה שעוברים מדור לדור בשבדיה. הם נובעים בדרך כלל מפטרונימים, טופונימיקה או מקורות תעסוקתיים. שמות משפחה שוודים פופולריים כוללים את אנדרסון, ג'והנסון, קרלסון, נילסון ואריקסון. המשמעות של שמות משפחה שוודיים יכולה להשתנות בהתאם למקור שם המשפחה. עם הזמן, שמות המשפחה השוודיים התפתחו והשתנו, וחלקם אומצו על ידי תרבויות אחרות.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן