דף הבית » טופ 100 » שמות משפחה רוסיים: מדריך מקיף

שמות משפחה רוסיים: מדריך מקיף

שמות משפחה רוסיים: מדריך מקיף

מהו שם משפחה רוסי?

שם משפחה רוסי הוא שם משפחה שעובר מדור לדור. זה חלק מהזהות של אדם ומשמש לעתים קרובות כדי להתחקות אחר מוצאו. שמות משפחה רוסיים נגזרים ממגוון מקורות, כולל פטרונימים, שמות ראשיים ומקצועות. במקרים מסוימים, הם יכולים אפילו להיגזר מכינויים.

פטרונימיקה

הסוג הנפוץ ביותר של שם המשפחה הרוסי הוא הפטרונימי. סוג זה של שם משפחה נגזר משם הפרטי של האב. לדוגמה, אם שם אב הוא איבן, אז שם המשפחה של בנו יכול להיות איבנוב, ושם המשפחה של בתו עשוי להיות איבנובה. סוג זה של שם משפחה נפוץ גם במדינות סלאביות אחרות, כמו אוקראינה ובלארוס.

טופונימים

סוג אחר של שם משפחה רוסי הוא הטופונימיקה. סוג זה של שם משפחה נגזר משם של מקום. לדוגמה, אם אבותיו של אדם היו מהעיר מוסקבה, אז שם המשפחה שלהם עשוי להיות Moskvin. באופן דומה, אם אבותיהם היו מהעיר סנט פטרסבורג, אז שם המשפחה שלהם עשוי להיות פטרובסקי.

עיסוקים

סוג אחר של שם משפחה רוסי הוא התעסוקתי. סוג זה של שם משפחה נגזר מעיסוקם של אבותיו של אדם. לדוגמה, אם אביו הקדמון של אדם היה נפח, אז שם משפחתו עשוי להיות Kovalev. באופן דומה, אם האב הקדמון שלהם היה חייט, אז שם המשפחה שלהם עשוי להיות פורטנוב.

כינויים

הסוג האחרון של שם המשפחה הרוסי הוא הכינוי. סוג זה של שם משפחה נגזר מכינוי שניתן לאביו הקדמון של אדם. לדוגמה, אם אביו הקדמון של אדם היה ידוע כחזק, אז שם המשפחה שלו עשוי להיות סילין. באופן דומה, אם האב הקדמון שלהם היה ידוע כחכם, אז שם המשפחה שלהם עשוי להיות מודרי.

סיכום

שמות משפחה רוסיים הם חלק חשוב מזהותו של אדם וניתן להשתמש בהם כדי להתחקות אחר מוצאו. הם נגזרים ממגוון מקורות, כולל פטרונימים, שמות ראשיים, עיסוקים וכינויים. למידע נוסף על שמות משפחה רוסיים, תוכל למצוא מידע נוסף בוויקיפדיה. מצא מידע נוסף בויקיפדיה.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן