דף הבית » הכי מדובר » שמות משפחה פורטוגזיים: מדריך מקיף

שמות משפחה פורטוגזיים: מדריך מקיף

2023-06-02 01:42:00+02:00

מה הם שמות משפחה פורטוגזיים?

שמות משפחה פורטוגזיים הם שמות משפחה שהועברו לאורך דורות של משפחות פורטוגזיות. הם נגזרים בדרך כלל משילוב של שם הפרטי של האב ושם המשפחה של האם, אם כי יש כמה יוצאי דופן. שמות משפחה פורטוגזיים הם לעתים קרובות די ייחודיים, ויכול להיות די קשה להתחקות אחר המקור שלהם.

מקורם של שמות משפחה פורטוגזיים

את מקורם של שמות המשפחה הפורטוגזים ניתן לייחס לימי הביניים, כאשר האצולה הפורטוגלית החלה לאמץ שמות משפחה כדרך להבדיל מפשוטי העם. שמות משפחה אלו נגזרו לעתים קרובות משם הפרטי של האב, או משם המשפחה של האם. עם הזמן שמות משפחה אלו הפכו נפוצים יותר ויותר בקרב האוכלוסייה הכללית, וכיום הם חלק מהתרבות והזהות הפורטוגלית.

שמות משפחה ממקצועות

שמות משפחה פורטוגזיים רבים נגזרים מעיסוקיו של הנושא המקורי. לדוגמה, שם המשפחה "פרירה" נגזר מהמילה הפורטוגזית ל"נפח", ושם המשפחה "קוסטה" נגזר מהמילה הפורטוגזית ל"חוף". שמות משפחה תעסוקתיים נפוצים אחרים כוללים "סילבה" (מהמילה הפורטוגזית ל"יער"), "סנטוס" (מהמילה הפורטוגזית ל"קדוש") ו"פריירה" (מהמילה הפורטוגזית ל"עץ אגס").

שמות משפחה ממקומות

מקור נפוץ נוסף לשמות משפחה פורטוגזיים הוא מיקומו של הנושא המקורי. לדוגמה, שם המשפחה "לימה" נגזר מהמילה הפורטוגזית ל"מישורים", ושם המשפחה "אלמיידה" נגזר מהמילה הפורטוגזית ל"אחו". שמות משפחה נפוצים אחרים מבוססי מיקום כוללים "סוזה" (מהמילה הפורטוגזית ל"דרום"), "פרננדס" (מהמילה הפורטוגזית ל"ברזל") ו"ויירה" (מהמילה הפורטוגזית ל"כרם").

שמות משפחה ממאפיינים אישיים

כמה שמות משפחה פורטוגזיים נגזרים מהמאפיינים האישיים של הנושא המקורי. לדוגמה, שם המשפחה "גונסאלבס" נגזר מהמילה הפורטוגזית ל"חזק", ושם המשפחה "ריבירו" נגזר מהמילה הפורטוגזית ל"אדום". שמות משפחה אחרים המבוססים על מאפיינים אישיים כוללים "מרטינס" (מהמילה הפורטוגזית ל"לוחם"), "אלבס" (מהמילה הפורטוגזית ל"לבן") ו"מנדס" (מהמילה הפורטוגזית ל"אמיץ"). .

שמות משפחה מתוך פטרונימיקה

לבסוף, כמה שמות משפחה פורטוגזיים נגזרים מפטרונימים, שהם שמות שנגזרו משם הפרטי של האב. לדוגמה, שם המשפחה "פרננדס" נגזר מהשם הפרטי "פרננדו", ושם המשפחה "גומס" נגזר מהשם הפרטי "גומס". שמות משפחה נפוצים אחרים המבוססים על פטרונימיים כוללים "Carvalho" (מהשם הפרטי "Carvalho"), "Rodrigues" (מהשם הפרטי "Rodrigo") ו-"Santana" (מהשם הפרטי "Santana").

המשמעות של שמות משפחה פורטוגזיים

המשמעות של שמות משפחה פורטוגזיים יכולה להשתנות מאוד בהתאם למקור השם. למשל, שם המשפחה "פרירה" נגזר מהמילה הפורטוגזית ל"נפח", וכך ניתן לפרש אותו כ"מי שעובד עם ברזל". באופן דומה, שם המשפחה "קוסטה" נגזר מהמילה הפורטוגזית ל"חוף", ולכן ניתן לפרש אותו כ"מי שגר ליד הים".

המשמעות של שמות משפחה פורטוגזיים

שמות משפחה פורטוגזיים הם חלק חשוב מהתרבות והזהות הפורטוגלית. הם משמשים לעתים קרובות כדי להתחקות אחר היסטוריות משפחתיות ולחבר אנשים עם אבותיהם. הם משמשים לעתים קרובות גם לזיהוי אנשים מאזורים מסוימים או בעלי מקצועות מסוימים. ככזה, שמות משפחה פורטוגזיים יכולים להיות מקור לגאווה עבור אנשים פורטוגזים רבים.

סיכום

שמות משפחה פורטוגזיים הם חלק חשוב מהתרבות והזהות הפורטוגלית. לעתים קרובות הם נגזרים משילוב של שם הפרטי של האב ושם המשפחה של האם, אם כי יש כמה יוצאי דופן. שמות משפחה פורטוגזיים יכולים להיגזר גם מעיסוקים, מיקומים, מאפיינים אישיים ופטרונימים. המשמעות של שמות משפחה פורטוגזיים יכולה להשתנות מאוד בהתאם למקור השם, והם משמשים לעתים קרובות כדי להתחקות אחר היסטוריות משפחתיות ולקשר בין אנשים עם אבותיהם. כדי ללמוד עוד על שמות משפחה פורטוגזיים, אתה יכול לבדוק את הסרטון הזה ביוטיוב על הנושא.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן