דף הבית » הכי מדובר » שמות משפחה מספרד: מדריך מקיף

שמות משפחה מספרד: מדריך מקיף

2023-05-27 21:14:00+02:00

מהם שמות משפחה ספרדיים?

שמות משפחה ספרדיים, הידועים גם בשם אפלידוס, עוברים בירושה מהאב ועוברים מדור לדור. הם מורכבים משני חלקים: שם המשפחה של האב (apellido paterno) ושם המשפחה האימהי (apellido materno). במקרים מסוימים, ניתן להוסיף חלק שלישי, שהוא שם המשפחה של סבתא מצד האם (aplido de la abuela materna). השימוש בשמות משפחה ספרדיים החל מימי הביניים, כאשר אנשים החלו להשתמש בהם כדי להבדיל את עצמם ממשפחות אחרות. . עם הזמן, השימוש בשמות משפחה נעשה נפוץ יותר וכיום, כמעט כל המדינות דוברות ספרדית משתמשות בהם.

סוגי שמות משפחה ספרדיים

ניתן לחלק את שמות המשפחה הספרדיים למספר קטגוריות, בהתאם למקורם. הסוגים הנפוצים ביותר הם פטרונימיים, טופונימיים ומקצועיים. שמות משפחה פטרונימיים נגזרים משם הפרטי של האב. דוגמאות כוללות את גארסיה (בנו של גרסיה), פרננדס (בנו של פרננדו) ולופז (בנו של לופה). מהנהר), ודה לה קרוז (מהצלב).שמות משפחה תעסוקתיים נגזרים מעיסוקו של האדם. דוגמאות כוללות גררו (לוחם), קרפינטרו (נגר) ומולינרו (מילר).

היסטוריה של שמות משפחה ספרדיים

השימוש בשמות משפחה ספרדיים החל מימי הביניים, כאשר אנשים החלו להשתמש בהם כדי להבדיל את עצמם ממשפחות אחרות. עם הזמן, השימוש בשמות משפחה נעשה נפוץ יותר וכיום, כמעט כל המדינות דוברות ספרדית משתמשות בהם. בראשית הימים, שמות משפחה ספרדיים נגזרו לרוב מהשם הפרטי של האב. לדוגמה, שם המשפחה García נגזר מהשם הפרטי García, ושם המשפחה פרננדז נגזר מהשם הפרטי פרננדו. במאה ה-16, השימוש בשמות משפחה טופונימיים נעשה נפוץ יותר. שמות משפחה אלו נגזרו משם של מקום, כגון דה לה טורה (מהמגדל), דל ריו (מהנהר) ודה לה קרוז (מהצלב). במאה ה-19, השימוש בתעסוקה שמות משפחה הפכו נפוצים יותר. שמות משפחה אלו נגזרו מעיסוקו של האדם, כגון גררו (לוחם), קרפינטרו (נגר) ומולינרו (מילר). כיום, שמות משפחה ספרדיים משמשים במדינות רבות ברחבי העולם, כולל ספרד, מקסיקו, ו ארצות הברית.

שמות משפחה ספרדיים מפורסמים

ישנם שמות משפחה ספרדיים מפורסמים רבים, כולל גארסיה, פרננדס, לופז, דה לה טורה, דל ריו, דה לה קרוז, גררו, קרפינטרו ומולינרו. כמה מהאנשים המפורסמים ביותר עם שמות משפחה ספרדיים כוללים את הצייר הספרדי פבלו פיקאסו ( פיקאסו), הזמר המקסיקני לואיס מיגל (מיגל), והשחקן הספרדי אנטוניו בנדרס (בנדרס).

שמות משפחה ספרדיים פופולריים

כמה משמות המשפחה הספרדיים הפופולריים ביותר כוללים את García, Fernández, López, de la Torre, del Río, de la Cruz, Guerrero, Carpintero, ו-Molinero. , רודריגז וטורס.

שאלות נפוצות על שמות משפחה בספרדית

מהם שמות משפחה ספרדיים?

שמות משפחה ספרדיים, הידועים גם בשם אפלידוס, עוברים בירושה מהאב ועוברים מדור לדור. הם מורכבים משני חלקים: שם המשפחה של האב (apellido paterno) ושם המשפחה האימהי (apellido materno). במקרים מסוימים ניתן להוסיף חלק שלישי, שהוא שם המשפחה של סבתא מצד האם (aplido de la abuela materna).

מהם הסוגים הנפוצים ביותר של שמות משפחה ספרדיים?

הסוגים הנפוצים ביותר של שמות משפחה ספרדיים הם פטרונימיים, טופונימיים ותעסוקתיים. שמות משפחה פטרונימיים נגזרים משם הפרטי של האב, שמות משפחה טופונימיים נגזרים משם מקום, ושמות משפחה תעסוקתיים נגזרים מעיסוקו של האדם.

מתי אנשים התחילו להשתמש בשמות משפחה ספרדיים?

השימוש בשמות משפחה ספרדיים החל מימי הביניים, כאשר אנשים החלו להשתמש בהם כדי להבדיל את עצמם ממשפחות אחרות. עם הזמן, השימוש בשמות משפחה נעשה נפוץ יותר וכיום, כמעט כל המדינות דוברות ספרדית משתמשות בהם.

מהם כמה שמות משפחה ספרדיים מפורסמים?

כמה מהאנשים המפורסמים ביותר עם שמות משפחה ספרדיים כוללים את הצייר הספרדי פבלו פיקאסו (פיקסו), הזמר המקסיקני לואיס מיגל (מיגל), והשחקן הספרדי אנטוניו בנדרס (בנדרס).

סיכום

שמות משפחה ספרדיים, הידועים גם בשם אפלידוס, עוברים בירושה מהאב ועוברים מדור לדור. הם מורכבים משני חלקים: שם המשפחה של האב (apellido paterno) ושם המשפחה האימהי (apellido materno). השימוש בשמות משפחה ספרדיים החל מימי הביניים, כאשר אנשים החלו להשתמש בהם כדי להבדיל את עצמם ממשפחות אחרות. ניתן לחלק את שמות המשפחה הספרדיים למספר קטגוריות, בהתאם למקורם, כולל פטרונימי, טופונימי ותעסוקתי. כמה מהאנשים המפורסמים ביותר עם שמות משפחה ספרדיים כוללים את הצייר הספרדי פבלו פיקאסו (פיקסו), הזמר המקסיקני לואיס מיגל (מיגל), והשחקן הספרדי אנטוניו בנדרס (בנדרס). שמות משפחה ספרדיים משמשים במדינות רבות ברחבי העולם, כולל ספרד, מקסיקו וארצות הברית.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן