דף הבית » מעניין » שמות משפחה לפורטוגל: מדריך מקיף

שמות משפחה לפורטוגל: מדריך מקיף

2023-05-27 14:29:00+02:00

מהו שם משפחה פורטוגלי?

שם משפחה פורטוגלי הוא שם משפחה שעובר מדור לדור בפורטוגל. שמות משפחה פורטוגזיים נגזרים בדרך כלל משם הפרטי של האב, אך יכולים להיגזר גם משם הפרטי של האם, מקום הולדתה, עיסוקה או שילוב של גורמים אלה. שמות משפחה פורטוגזיים קודמים לרוב בתואר כמו "דה" או "דה", המעיד על מוצא אצילי.

היסטוריה של שמות משפחה פורטוגזיים

השימוש בשמות משפחה בפורטוגל מתחיל במאה ה-12, אז החלו הפורטוגלים לאמץ שמות משפחה כדי להבחין בין משפחות. בתחילה נגזרו שמות המשפחה משם הפרטי של האב, אך עם הזמן החלו להיגזר ממקורות נוספים כמו מקום לידה, עיסוק או שילוב של גורמים אלו. במהלך המאה ה-16, שמות משפחה פורטוגזיים החלו לשמש כתארי אצולה, ושמות משפחה פורטוגזיים רבים אומצו על ידי המעמדות הגבוהים.

מקור שמות המשפחה הפורטוגזים

שמות משפחה פורטוגזיים נגזרים ממגוון מקורות, לרבות שם הפרטי של האב, שם הפרטי של האם, מקום לידה, עיסוק או שילוב של גורמים אלו. שמות המשפחה הפורטוגזים הנפוצים כוללים את סילבה, קוסטה, סנטוס ופריירה. שמות המשפחה הפורטוגזים הנפוצים ביותר נגזרים משם הפרטי של האב. שמות משפחה אלה מסתיימים בדרך כלל ב-"-es" או "-ez", ולעתים קרובות קודמים להם כותרת כגון "de" או "da". דוגמאות לשמות משפחה אלה כוללות את סילבה, קוסטה, סנטוס ופריירה. הסוג השני בשכיחותו של שמות משפחה פורטוגזיים נגזר מהשם הפרטי של האם. שמות משפחה אלה מסתיימים בדרך כלל ב-"-a" או "-o", ולעתים קרובות קודמים להם כותרת כגון "de" או "da". דוגמאות לשמות משפחה אלה כוללות את סילבה, קוסטה, סנטוס ופריירה. הסוג השלישי בשכיחותו של שמות משפחה פורטוגזיים נגזר ממקום הלידה. שמות משפחה אלה מסתיימים בדרך כלל ב-"-es" או "-ez", ולעתים קרובות קודמים להם כותרת כגון "de" או "da". דוגמאות לשמות משפחה אלה כוללות את סילבה, קוסטה, סנטוס ופריירה. הסוג הרביעי בשכיחותו של שמות משפחה פורטוגזיים נגזר מעיסוק. שמות משפחה אלה מסתיימים בדרך כלל ב-"-es" או "-ez", ולעתים קרובות קודמים להם כותרת כגון "de" או "da". דוגמאות לשמות משפחה אלה כוללות סילבה, קוסטה, סנטוס ופרירה.

משמעות שמות משפחה פורטוגזיים

המשמעות של שמות משפחה פורטוגזיים משתנה בהתאם למקור שם המשפחה. למשל, שם המשפחה סילבה נגזר מהמילה הלטינית ל"יער", ובכך מצביע על כך שמקור המשפחה מאזור מיוער. באופן דומה, שם המשפחה קוסטה נגזר מהמילה הלטינית ל"חוף", ובכך מצביע על כך שמקור המשפחה מאזור חוף.

שמות משפחה פורטוגזיים בתרבות

שמות משפחה פורטוגזיים הם חלק חשוב מהתרבות הפורטוגזית, והם משמשים לעתים קרובות לציון מעמדו החברתי או ההיסטוריה המשפחתית של אדם. לדוגמה, הכותרת "דה" או "דה" משמשת לעתים קרובות לציון מוצא אצילי, בעוד שהסיומת "-es" או "-ez" משמשת לעתים קרובות לציון מעמד חברתי נמוך יותר. בנוסף, שמות משפחה פורטוגזיים הם לעתים קרובות משמש לציון מקום מוצאו של אדם. לדוגמה, שם המשפחה סילבה משמש לעתים קרובות כדי לציין שמקור המשפחה מאזור מיוער, בעוד ששם המשפחה קוסטה משמש לעתים קרובות כדי לציין שמקור המשפחה מאזור חוף.

סיכום

שמות משפחה פורטוגזיים הם חלק חשוב מהתרבות הפורטוגזית, והם משמשים לעתים קרובות לציון מעמדו החברתי או ההיסטוריה המשפחתית של אדם. שמות משפחה פורטוגזיים נגזרים בדרך כלל משם הפרטי של האב, אך יכולים להיגזר גם משם הפרטי של האם, מקום הולדתה, עיסוקה או שילוב של גורמים אלה. שמות משפחה פורטוגזיים נפוצים כוללים את סילבה, קוסטה, סנטוס ופרירה. המשמעות של שמות משפחה פורטוגזיים משתנה בהתאם למקור שם המשפחה, ולעתים קרובות משתמשים בשמות משפחה פורטוגזיים לציון מקום מוצאו של אדם. למידע נוסף על שמות משפחה פורטוגזיים, בקר בכתובת he.wikipedia.org .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן