דף הבית » TOP10 » שמות משפחה לנשים רוסיות: היסטוריה, פופולריות ומשמעות

שמות משפחה לנשים רוסיות: היסטוריה, פופולריות ומשמעות

2023-05-30 12:00:00+02:00

מבוא לשמות משפחה נשיים רוסים

לשמות משפחה נשיים רוסים יש היסטוריה ארוכה ומעניינת. שמות המשפחה הרוסיים הראשונים אומצו במאה ה-11, כאשר המדינה נשלטה על ידי רוסיה קייב. שמות משפחה אלו נגזרו מפטרונימים, שנגזרו משם האב. לדוגמה, אם שמו של אב היה איבן, שם המשפחה של בתו יהיה איבנובה. עם הזמן, שמות המשפחה נעשו מגוונים יותר ונגזרו ממגוון מקורות, כולל שמות מקומות, עיסוקים וכינויים.

הפופולריות של שמות משפחה נשיים רוסים

שמות משפחה נשיים רוסים הם די פופולריים ברוסיה ובמדינות אחרות עם אוכלוסייה רוסית גדולה. על פי שירות הסטטיסטיקה של המדינה הפדרלית הרוסית, שמות המשפחה הפופולריים ביותר של נשים הן איבנובה, פטרובנה, סמירנובה וקוזנצובה. ארבעת שמות המשפחה הללו מהווים יותר מ-10% מכלל שמות המשפחה הרוסים. שמות משפחה רוסים פופולריים אחרים כוללים את סידורובה, פופובה ומורוזובה.

המשמעות של שמות משפחה לנשים רוסיות

המשמעות של שמות משפחה נשיים רוסיים יכולה להשתנות בהתאם למקור שם המשפחה. לדוגמה, שמות משפחה שמקורם בפטרונימים מקושרים לרוב עם שם האב. שמות משפחה אחרים עשויים להיגזר משמות מקומות, עיסוקים או כינויים. לדוגמה, שם המשפחה סמירנובה נגזר מהמילה "סמירני", שפירושה "שלווה". שם המשפחה קוזנצובה נגזר מהמילה "קוזנטס", שפירושה "נפח".

טבלה של שמות משפחה פופולריים לנשים רוסיות

שֵׁם מִשׁפָּחָה מַשְׁמָעוּת
איבנובה נגזר מהשם איוון
פטרובנה נגזר מהשם פיטר
סמירנובה נגזר מהמילה "סמירני", שפירושה "שלו"
קוזנצובה נגזר מהמילה "קוזנטס", כלומר "נפח"
סידורובה נגזר מהשם סידור
פופובה נגזר מהשם פופ
מורוזובה נגזר מהמילה "מורוז", כלומר "קר"

סיכום

לשמות משפחה נשיים רוסים יש היסטוריה ארוכה ומעניינת. הם נגזרים ממגוון מקורות, כולל פטרונימים, שמות מקומות, עיסוקים וכינויים. שמות המשפחה הנשיים הרוסיים הפופולריים ביותר הם איבנובה, פטרובנה, סמירנובה וקוזנצובה. למידע נוסף על שמות משפחה של נשים רוסיות, בקר בכתובת he.wikipedia.org .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן