דף הבית » הכי מדובר » שמות משפחה ארמניים: היסטוריה, משמעות ופופולריות

שמות משפחה ארמניים: היסטוריה, משמעות ופופולריות

2023-05-19 05:11:00+02:00

מהם שמות משפחה ארמניים?

שמות משפחה ארמניים הם שמות משפחה המשמשים אנשים ממוצא ארמני. שמות משפחה אלה נגזרים בדרך כלל מהשפה הארמנית, אך חלקם נגזרים משפות אחרות, כגון פרסית, רוסית ויוונית. שמות משפחה ארמניים מועברים בדרך כלל מדור לדור, ולעתים קרובות הם משקפים את ההיסטוריה והתרבות של המשפחה.

היסטוריה של שמות משפחה ארמניים

השימוש בשמות משפחה בארמניה החל מהמאה ה-5. במהלך תקופה זו, שמות משפחה שימשו כדי להבחין בין בני אותה משפחה. לדוגמה, לאב ובנו עשויים להיות אותו שם פרטי, אך יהיו להם שמות משפחה שונים. במאה ה-11 החלו להשתמש בשמות משפחה כדי להבחין בין בני משפחות שונות. זה היה נכון במיוחד בערים גדולות יותר, שבהן היו יותר אנשים עם אותו שם פרטי. עד המאה ה-15, שמות משפחה הפכו לנוהג נפוץ בארמניה.

המשמעות של שמות משפחה ארמניים

לשמות משפחה ארמניים יש בדרך כלל משמעות המשקפת את ההיסטוריה והתרבות של המשפחה. לדוגמה, כמה שמות משפחה ארמניים נגזרים מהמילה הארמנית ל"בן" (սուն), בעוד שאחרים נגזרו מהמילה הארמנית ל"בת" (դուն). שמות משפחה ארמניים אחרים נגזרים משמות ערים ארמניות, כמו ירוואן (Երևան) וגיומרי (Գյումրի).

שמות משפחה ארמנים פופולריים

ישנם שמות משפחה ארמנים פופולריים רבים. להלן רשימה של כמה משמות המשפחה הארמנים הנפוצים ביותר ומשמעויותיהם:

הובאניסיאן (Հովհաննիսյան)

שם משפחה זה נגזר מהמילה הארמנית ל"בן יוחנן" (Հովհաննիս).

פטרוסיאן (Պետրոսյան)

שם משפחה זה נגזר מהמילה הארמנית ל"בן פטרוס" (Պետրոս).

גריגוריאן (Գրիգորյան)

שם משפחה זה נגזר מהמילה הארמנית ל"בן גרגוריוס" (Գրիգոր).

מקרצ'יאן (Մկրտչյան)

שם משפחה זה נגזר מהמילה הארמנית ל"בן מארק" (Մկրտ).

סיכום

שמות משפחה ארמניים הם שמות משפחה המשמשים אנשים ממוצא ארמני. לשמות משפחה אלה יש בדרך כלל משמעות המשקפת את ההיסטוריה והתרבות של המשפחה. ישנם שמות משפחה ארמניים פופולריים רבים, כגון Hovhannisyan, Petrosyan, Grigoryan, Mkrtchyan. למידע נוסף על שמות משפחה ארמניים, אתה יכול לבקר בוויקיפדיה העברית או לצפות בסרטונים על שמות משפחה ארמניים ביוטיוב .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן