דף הבית » המלצת הצוות » שמות המשפחה המרוקאים הנפוצים ביותר

שמות המשפחה המרוקאים הנפוצים ביותר

שמות המשפחה המרוקאים הנפוצים ביותר

שמות המשפחה המרוקאים הנפוצים ביותר

מרוקו היא מדינה השוכנת בצפון אפריקה, גובלת בים התיכון ובאוקיינוס האטלנטי. הוא בית לאוכלוסיה מגוונת של למעלה מ-33 מיליון אנשים, לרבים מהם יש שמות משפחה ייחודיים. במאמר זה, נחקור את שמות המשפחה המרוקאים הנפוצים ביותר ונספק השוואה מהירה של 5 המובילים.

5 שמות המשפחה המרוקאים הנפוצים ביותר

חמשת שמות המשפחה הנפוצים ביותר במרוקאים הם:

  • בנג'לון
  • בושה
  • אל-חג'אג'י
  • אל-כבאג'
  • אל-מומני

בנג'לון

בנג'לון הוא שם המשפחה המרוקאי הנפוץ ביותר, עם למעלה ממיליון אנשים הנושאים את השם. הוא נגזר מהמילה הערבית "בנג'לון", שפירושה "בן הירח". משערים שמשפחת בנג'לון מקורה בעיר פאס שבמרוקו.

בושה

Bouhouch הוא שם המשפחה המרוקאי השני בשכיחותו, עם למעלה מ-500,000 אנשים הנושאים את השם. היא נגזרת מהמילה הערבית "בושה", שפירושה "בן השמש". על פי ההערכות, מקורה של משפחת Bouhouch בעיר מרקש, מרוקו.

אל-חג'אג'י

אל-חג'אג'י הוא שם המשפחה המרוקאי השלישי בשכיחותו, עם למעלה מ-400,000 אנשים הנושאים את השם. היא נגזרת מהמילה הערבית "אל-חג'אג'י", שפירושה "בן הצליין". על פי ההערכות, מקורה של משפחת אל-חג'אג'י בעיר טנג'יר שבמרוקו.

אל-כבאג'

אל-כבאג' הוא שם המשפחה המרוקאי הרביעי בשכיחותו, עם למעלה מ-300,000 אנשים הנושאים את השם. היא נגזרת מהמילה הערבית "אל-קבאג'", שפירושה "בן הסוחר". על פי ההערכות, מקורה של משפחת אל-קבאג' בעיר קזבלנקה, מרוקו.

אל-מומני

אל-מומני הוא שם המשפחה המרוקאי החמישי בשכיחותו, עם למעלה מ-200,000 אנשים הנושאים את השם. היא נגזרת מהמילה הערבית "אל-מומני", שפירושה "בנו של המלומד". על פי ההערכות, משפחת אל-מומני מקורה בעיר רבאט, מרוקו.

השוואה מהירה

שֵׁם מִשׁפָּחָה מָקוֹר מספר אנשים
בנג'לון פאס, מרוקו 1 מיליון
בושה מרקש, מרוקו 500,000
אל-חג'אג'י טנג'יר, מרוקו 400,000
אל-כבאג' קזבלנקה, מרוקו 300,000
אל-מומני רבאט, מרוקו 200,000

דעה אישית

שמות משפחה מרוקאים הם מגוונים וייחודיים להפליא. מרתק לראות כמה אנשים נושאים את אותו השם, ואיך השמות האלה נגזרים ממילים בערבית. מעניין לציין גם את מוצאן של המשפחות, מכיוון שרבות מהן נמצאו לערים ספציפיות במרוקו.

שאלות ותשובות

מהו שם המשפחה המרוקאי הנפוץ ביותר?

שם המשפחה המרוקאי הנפוץ ביותר הוא בנג'לון, עם למעלה ממיליון אנשים הנושאים את השם.

מהיכן נולדה משפחת בנג'לון?

משערים שמשפחת בנג'לון מקורה בעיר פאס שבמרוקו.

מה מקורו של שם המשפחה בושה?

שם המשפחה Bouhouch נגזר מהמילה הערבית "bouhouch", שפירושה "בן השמש".

מה מקור שם המשפחה אל-חאג'ג'י?

שם המשפחה אל-חג'אג'י נגזר מהמילה הערבית "אל-חג'אג'י", שפירושה "בן הצליין".

סיכום

מרוקו היא ביתם של אוכלוסייה מגוונת של למעלה מ-33 מיליון אנשים, לרבים מהם יש שמות משפחה ייחודיים. במאמר זה, חקרנו את שמות המשפחה המרוקאים הנפוצים ביותר וסיפקנו השוואה מהירה בין 5 המובילים. חמשת שמות המשפחה המרוקאים הנפוצים ביותר הם Benjelloun, Bouhouch, El-Hajjaji, El-Kabbaj, El-Moumni. כל אחד משמות המשפחה הללו נגזר ממילה ערבית ומאמינים שמקורו בעיר מסוימת במרוקו.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן