דף הבית » הכי מדובר » שם משפחת חזן: היסטוריה קצרה

שם משפחת חזן: היסטוריה קצרה

2023-04-08 20:44:00+02:00

מה המשמעות של שם המשפחה חזן?

שם המשפחה חזן הוא שם משפחה יהודי שמקורו במילה העברית "חזן", שפירושה "חזן" או "זמר". מאמינים כי השם שימש לראשונה אנשים יהודים שהועסקו כחזנים בבתי כנסת. השם נמצא גם בתרבויות אחרות, כמו ערבית, שם הוא מאוית "חסן".

מאיפה שם המשפחה חזן?

מקורו של שם המשפחה חזן הוא במזרח התיכון, ככל הנראה באזור ישראל של ימינו. מאמינים כי השם שימש לראשונה אנשים יהודים שהועסקו כחזנים בבתי כנסת. השם נמצא גם בתרבויות אחרות, כמו ערבית, שם הוא מאוית "חסן".

כמה נפוץ שם המשפחה חזן?

שם המשפחה חזן נפוץ יחסית בישראל, שם הוא שם המשפחה השישי בשכיחותו. הוא נמצא גם במדינות אחרות, כמו ארצות הברית, שם הוא שם המשפחה ה-1,814 הנפוץ ביותר. בבריטניה, זהו שם המשפחה ה-1,902 הנפוץ ביותר.

אנשים מפורסמים עם שם המשפחה חזן

ישנם כמה אנשים מפורסמים עם שם המשפחה חזן, ביניהם הזמר והיוצר הישראלי אהוד חזן, הפוליטיקאי הישראלי יצחק חזן והשחקן והבמאי הישראלי אסי חזן.

אהוד חזן

אהוד חזן הוא זמר ופזמונאי ישראלי המוכר בעיקר בזכות סינגל הלהיט שלו "חזן", שיצא בשנת 2004. השיר זכה להצלחה גדולה בישראל ואף הופיע בסרט "הבועה". חזן הוציא עוד כמה אלבומים וסינגלים מאז ועד היום הוא מוזיקאי פעיל.

יצחק חזן

יצחק חזן הוא פוליטיקאי ישראלי שכיהן כחבר כנסת בשנים 1996 עד 2003. היה חבר מפלגת הליכוד וכיהן כשר החינוך בשנים 2001 עד 2003. כיום הוא חבר מועצת העיר ירושלים.

אסי חזן

אסי חזן הוא שחקן ובמאי ישראלי המוכר בעיקר בזכות תפקידיו בסרטים "הבועה" ו"ביקור הלהקה". הוא גם ביים כמה סרטים, כולל "ביקור הלהקה" ו"הבועה". כיום הוא המנהל האמנותי של תיאטרון הקאמרי בתל אביב. שם המשפחה חזן הוא שם משפחה יהודי בעל היסטוריה ארוכה ועשירה. מאמינים שמקורו במזרח התיכון, ככל הנראה באזור ישראל של ימינו. השם נגזר מהמילה העברית "חזן", שפירושה "חזן" או "זמר", ומאמינים כי שימש לראשונה על ידי יהודים שהועסקו כחזנים בבתי כנסת. השם נפוץ יחסית בישראל, שם הוא שם המשפחה השישי בשכיחותו, והוא מצוי גם במדינות נוספות, כמו ארצות הברית ובריטניה. ישנם כמה אנשים מפורסמים עם שם המשפחה חזן, ביניהם הזמר והיוצר הישראלי אהוד חזן, הפוליטיקאי הישראלי יצחק חזן והשחקן והבמאי הישראלי אסי חזן.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן