דף הבית » טופ 100 » שם משפחה תימני נפוץ

שם משפחה תימני נפוץ

2023-06-07 00:17:00+02:00

מהו שם משפחה תימני נפוץ?

שם משפחה תימני נפוץ הוא שם שמשותף להרבה אנשים בתימן. לרוב מדובר בשם משפחה שעבר בדורות. שמות המשפחה התימנים הנפוצים ביותר הם אל-חדד, אל-אחדאל, אל-קחטני, אל-חבשי, אל-חביב, אל-הג'רי, אל-חסן, אל-חוסיין, אל-ג'עברי, אל-ג'באר, אל-ג'לאל, אל-ג'והארי, אל-כמאל, אל-חליל, אל-מנצור, אל-מוחסין, אל-נג'אר, אל-קאדי, אל-קאסם, אל-קאסים, אל-ראשיד, אל-ראזי, אל-סאדיק, אל- סאלח, אל-שער, אל-שחרי, אל-סלימאן, אל-טייב, אל-יחיא ואל-זהראני.

היסטוריה של שמות משפחה תימנים

לשמות משפחה תימנים יש היסטוריה ארוכה ועשירה. הם מאמינים שמקורם בתקופה הפרה-אסלאמית, כאשר תימן הייתה חברה שבטית. השבטים חולקו לחמולות, ולכל שבט היה שם משפחה ייחודי משלה. שמות משפחה אלו הועברו לאורך דורות, ובסופו של דבר הפכו לשמות המשפחה של העם התימני המודרני. שמות המשפחה התימנים הנפוצים ביותר נגזרים משמות השבטים והחמולות שהיו קיימות בתימן הפרה-אסלאמית. לדוגמה, אל-חדד נגזר משבט חדד, אל-אחדד נגזר משבט אחד, ואל-קהתני נגזר משבט קחטני.

המשמעות של שמות משפחה תימניים

לשמות משפחה תימניים יש לרוב משמעות הקשורה אליהם. לדוגמה, אל-חדד פירושו "הנפח", אל-אחדאל פירושו "הנדיב", ואל-קתני פירושו "ההוא משבט קחטן". לשמות משפחה תימנים אחרים יש משמעות רוחנית יותר. לדוגמה, אל-חבשי פירושו "ההוא משבט חבש", אל-חביב פירושו "האהוב", ואל-הג'רי פירושו "הצליין".

שכיחות שמות משפחה תימנים

שמות משפחה תימנים נפוצים מאוד בתימן. על פי מחקר שנערך בשנת 2019, שמות המשפחה התימנים הנפוצים ביותר הם אלחדד, אלאחדאל, אלקחטני, אלחבשי, אלחביב, אלחג'רי, אלחסן, אלחוסיין, אלג'עברי, אל-ג'באר, אל-ג'לאל, אל-ג'והארי, אל-כמאל, אל-חליל, אל-מנצור, אל-מוחסין, אל-נג'אר, אל-קאדי, אל-קאסם, אל-קאסים, אל-ראשיד, אל- ראזי, אל-סאדיק, אל-סאלח, אל-שער, אל-שחרי, אל-סולימאן, אל-טייב, אל-יחיא ואל-זהראני. שמות משפחה אלה כל כך נפוצים עד שהם משמשים לעתים קרובות כדרך. לזהות אנשים מתימן. לדוגמה, אם מישהו מכונה "אל-חדד", סביר להניח שהוא מתימן.

אנשים מפורסמים עם שמות משפחה תימנים

יש הרבה אנשים מפורסמים עם שמות משפחה תימנים. לדוגמה, לנשיא תימן לשעבר, עלי עבדאללה סאלח, יש את שם המשפחה אל-סאלח. לראש ממשלת תימן לשעבר, חאלד בהאח, יש את שם המשפחה אל-בהח. לראש ממשלת תימן לשעבר, מוחמד בסינדאווה, יש את שם המשפחה אל-בסינדאווה.

סיכום

שמות משפחה תימנים הם חלק מההיסטוריה והתרבות העשירה של המדינה. לעתים קרובות הם משמשים לזיהוי אנשים מתימן, ולאנשים מפורסמים רבים יש שמות משפחה תימנים. אם אתם מחפשים ללמוד עוד על שמות משפחה תימנים, תוכלו למצוא מידע נוסף בוויקיפדיה העברית .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן