דף הבית » הכי מדובר » שם משפחה תות: מבט מקיף על פרעה המצרי הקדום

שם משפחה תות: מבט מקיף על פרעה המצרי הקדום

2023-06-07 01:44:00+02:00

מי היה שם המשפחה תות?

שם המשפחה תות היה פרעה מצרי קדום ששלט בין השנים 1332 עד 1323 לפני הספירה. הוא היה בנו של פרעה אחנאתן ושל מלכתו הראשית, נפרטיטי. הוא ידוע בעיקר בזכות קברו, שהתגלה ב-1922 על ידי הארכיאולוג הבריטי הווארד קרטר. הקבר היה מלא בשפע של חפצים, כולל מסכת הזהב המפורסמת של תותנקאמון, שנמצאת כיום במוזיאון המצרי בקהיר. תותנקאמון היה רק בן תשע כשהפך לפרעה, והוא מלך רק תשע שנים. בתקופת שלטונו, הוא ביטל רבות מהרפורמות הדתיות של אביו אחנאטן והחזיר את הדת הפוליתאיסטית המסורתית של מצרים. הוא גם העביר את הבירה מאקתון בחזרה לתבאי.

גילוי קברו של תותנקאמון

גילוי קברו של תותנקאמון ב-1922 היה אחד הממצאים הארכיאולוגיים המשמעותיים ביותר של המאה ה-20. הקבר התגלה על ידי הארכיאולוג הבריטי הווארד קרטר, שחיפש את הקבר במשך כמה שנים. כאשר קרטר וצוותו סוף סוף פתחו את הקבר, הם נדהמו מעושר החפצים שמצאו בתוכו. הקבר הכיל שפע של חפצים, כולל מסכת זהב של תותנקאמון, השוכנת כיום במוזיאון המצרי בקהיר. חפצים אחרים כללו תכשיטים, רהיטים ומרכבות. הקבר הכיל גם את השרידים החנוטים של תותנקאמון, שהיו הראשונים שהתגלו בשלמותם.

המורשת של שם המשפחה תות

לגילוי קברו של תותנקאמון והממצאים שהוא מכיל הייתה השפעה עמוקה על העולם. זה עורר עניין מחודש במצרים העתיקה ובתרבותה, וזה גם עזר לפופולריות של חקר הארכיאולוגיה. גילוי קברו של תותנקאמון עזר גם להפריך את המיתוס של "קללת הפרעונים", שהונצח על ידי התקשורת . הקבר נמצא שלם ברובו, והממצאים היו במצב מצוין, מה שהוביל למסקנה שהקבר לא הופרע על ידי שודדי קברים.

ההשפעה של שם המשפחה תות

לגילוי קברו של תותנקאמון והממצאים שהוא מכיל הייתה השפעה עמוקה על העולם. זה עורר עניין מחודש במצרים העתיקה ובתרבות שלה, וזה גם עזר לפופולריות של חקר הארכיאולוגיה. המורשת של שם המשפחה תות מורגשת עד היום. קברו והממצאים שהוא מכיל עדיין נחקרים ומוערצים על ידי ארכיאולוגים והיסטוריונים. מסכת הזהב שלו היא אחד הסמלים האיקוניים ביותר של מצרים העתיקה, והיא מוצגת עד היום במוזיאון המצרי בקהיר. גילוי קברו של תותנקאמון גם סייעה להפיג את המיתוס של "קללת הפרעונים", שהונצחה על ידי התקשורת. הקבר נמצא שלם ברובו, והממצאים היו במצב מצוין, מה שהוביל למסקנה שהקבר לא הופרע על ידי שודדי קברים.

סיכום

שם המשפחה תות היה פרעה מצרי קדום ששלט בין השנים 1332 עד 1323 לפני הספירה. הוא ידוע בעיקר בזכות קברו, שהתגלה ב-1922 על ידי הארכיאולוג הבריטי הווארד קרטר. הקבר היה מלא בשפע של חפצים, כולל מסכת הזהב המפורסמת של תותנקאמון, אשר שוכנת כיום במוזיאון המצרי בקהיר. לגילוי קברו של תותנקאמון והממצאים שהוא מכיל הייתה השפעה עמוקה על העולם. זה עורר עניין מחודש במצרים העתיקה ובתרבותה, וזה גם עזר לפופולריות של חקר הארכיאולוגיה. המורשת של שם המשפחה תות מורגשת עד היום, ומסכת הזהב שלו היא אחד הסמלים האיקוניים ביותר של מצרים העתיקה.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן