דף הבית » טופ 100 » שם משפחה שרקי: מבט אל ההיסטוריה ומשמעות השם

שם משפחה שרקי: מבט אל ההיסטוריה ומשמעות השם

2023-06-07 00:08:00+02:00

מה המשמעות של שם המשפחה שרקי?

שם המשפחה שרקי הוא ממוצא יהודי והוא נגזר מהמילה העברית "שרקי", שמשמעותה "תושב". משערים כי שימש כשם משפחה בימי הביניים, כאשר יהודים נדרשו לקבל על עצמם שם משפחה כדי להיות מזוהים על ידי השלטונות. כמו כן, סבורים כי השם שימש ככינוי למי שהיה "תושב" או "זר" במקום מסוים.

וריאציות של שם המשפחה שרקי

לשם המשפחה שרקי יש מספר וריאציות, כולל שרקי, שרקי, שרקי, שארק, שארקי, שרקי, שרקי, שרקי, שרקי, שרקי, שרקיאה, שרקיה ושארקיה.

תפוצה גיאוגרפית של שם המשפחה שרקי

שם המשפחה שרקי נמצא לרוב בישראל, שם הוא שם המשפחה ה-8 בשכיחותו. הוא נמצא גם בארצות הברית, שם הוא שם המשפחה ה-1,845 הנפוץ ביותר. מדינות אחרות בהן נמצא שם המשפחה כוללות את בריטניה, קנדה, אוסטרליה וניו זילנד.

אנשים מפורסמים עם שם המשפחה שרקי

ישנם מספר אנשים מפורסמים בעלי שם המשפחה שרקי, ביניהם הפוליטיקאי הישראלי יצחק שרקי, הזמר והיוצר הישראלי יוני שרקי, והשחקן והקומיקאי האמריקאי דיוויד שרקי.

הפניות תרבות פופולרית לשם המשפחה שארקי

שם המשפחה שארקי זכה להתייחסות בתרבות הפופולרית, כולל בסדרת הטלוויזיה "חברים", שם הדמות פיבי באפיי (בגילומה של ליסה קודרו) מכונה "שרקי" על ידי חבריה. שם המשפחה הוזכר גם בסרט "לבובסקי הגדול", שבו הדמות וולטר סובצ'ק (בגילומו של ג'ון גודמן) מכונה "שארקי" על ידי חבריו.

סיכום

שם המשפחה שרקי הוא ממוצא יהודי והוא נגזר מהמילה העברית "שרקי", שמשמעותה "תושב". הוא נמצא לרוב בישראל, שם הוא שם המשפחה ה-8 בשכיחותו, ובארצות הברית, שם הוא שם המשפחה ה-1,845 בשכיחותו. ישנם מספר אנשים מפורסמים בעלי שם המשפחה שרקי, ביניהם הפוליטיקאי הישראלי יצחק שרקי, הזמר והיוצר הישראלי יוני שרקי, והשחקן והקומיקאי האמריקאי דיוויד שרקי. שם המשפחה זכה להתייחסות בתרבות הפופולרית, כולל בסדרת הטלוויזיה "חברים" ובסרט "לבובסקי הגדול". למידע נוסף על שם המשפחה Sharky, בקר ב-he.wikipedia.org .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן