דף הבית » טופ 100 » שם משפחה שמר: מבט אל ההיסטוריה והמשמעות של השם

שם משפחה שמר: מבט אל ההיסטוריה והמשמעות של השם

2023-06-06 12:46:00+02:00

מה פירוש שם המשפחה שמר?

שם המשפחה שמר הוא ממוצא ישראלי והוא נגזר מהמילה העברית "שומר", שפירושה "שומר" או "מגן". מאמינים כי שם המשפחה ניתן למי שהיו אחראים להגנה על משפחותיהם וקהילותיהם. השם נקשר גם בדמותו המקראית של שומר, שהיה שומר שערי ירושלים.

אנשים בולטים עם שם המשפחה שמר

ישנם אנשים בולטים רבים עם שם המשפחה שמר, כולל:

יעקב שמר

יעקב שמר היה זמר ופזמונאי ישראלי שנולד בירושלים בשנת 1949. הוא ידוע בעיקר בזכות שירו "ירושלים של זהב", הנחשב להמנון הבלתי רשמי של ירושלים. הוא גם היה חבר כנסת, הפרלמנט הישראלי, בשנים 1984 עד 1988.

יצחק שמר

יצחק שמר היה מלחין ומנצח ישראלי שנולד בתל אביב בשנת 1929. הוא ידוע בעיקר ביצירותיו לבמה, ביניהן מחזות הזמר "חליל הקסם" ו"המלך ואני". כמו כן היה מנצח התזמורת הפילהרמונית הישראלית בשנים 1972-1975.

אברהם שמר

אברהם שמר היה משורר ופזמונאי ישראלי שנולד בירושלים בשנת 1925. הוא ידוע בעיקר בזכות שירו "ירושלים של זהב", שלימים זכה לפופולריות של יעקב שמר. כמו כן היה חבר כנסת בשנים 1984-1988.

תשובות ושאלות

ש: מה פירוש שם המשפחה שמר? ת: שם המשפחה שמר הוא ממוצא ישראלי והוא נגזר מהמילה העברית "שומר", שפירושה "שומר" או "מגן". ש: מי הם אנשים בולטים בעלי שם המשפחה שמר ?א: אנשים בולטים בעלי שם המשפחה שמר כוללים את יעקב שמר, יצחק שמר ואברהם שמר. ש: מה מקור השיר "ירושלים של זהב"? א: השיר "ירושלים של זהב" נכתב על ידי אברהם שמר ו מאוחר יותר זכה לפופולריות של יעקב שמר.

סיכום

שם המשפחה שמר הוא ממוצא ישראלי והוא נגזר מהמילה העברית "שומר", שפירושה "שומר" או "מגן". יש הרבה אנשים בולטים בעלי שם המשפחה שמר, ביניהם יעקב שמר, יצחק שמר ואברהם שמר. השיר "ירושלים של זהב" נכתב על ידי אברהם שמר ולאחר מכן זכה לפופולאריות על ידי יעקב שמר. ההיסטוריה והמשמעות של שם המשפחה שמר היא היסטוריה מעניינת, ומי שנושא את השם יכול להתגאות במורשתו. למידע נוסף על ההיסטוריה של שם המשפחה שמר, בדוק את הסרטון הזה ביוטיוב .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן