דף הבית » טופ 100 » שם משפחה שמעון – מדריך מקיף

שם משפחה שמעון – מדריך מקיף

שם משפחה שמעון – מדריך מקיף

מהו שם המשפחה של שמעון?

שם המשפחה שמעון הוא שם עברי שמקורו בשמו של הדמות המקראית שמעון, שהוא הצורה העברית של השם שמעון. השם נמצא בתנ"ך בברית הישנה, שם הוא משמש להתייחסות לבנם של יעקב ולאה. השם נמצא גם בברית החדשה, שם הוא משמש להתייחסות לשליח שמעון פטרוס. השם נמצא גם בתרבויות אחרות, כמו בערבית, שם הוא מאוית כשמעון או שמון.

מקורות שם המשפחה שמעון

מקורו של שם המשפחה שמעון הוא במזרח התיכון, במיוחד באזור ישראל. משערים שנגזר מהדמות המקראית שמעון, שהיה בנם של יעקב ולאה. השם נמצא גם בתרבויות אחרות, כמו בערבית, שם הוא מאוית כשמעון או שמון.

פירוש שם המשפחה שמעון

משערים שמשמעות שם המשפחה שמעון נגזרת מהמילה העברית "שמעון", שפירושה "שמיעה". מאמינים כי מדובר בהתייחסות לדמות המקראית שמעון, שהיה ידוע ביכולתו לשמוע את קולו של אלוהים. מאמינים כי השם נגזר גם מהמילה העברית "שמעון", שפירושה "להקשיב". מאמינים כי מדובר בהתייחסות לדמות המקראית שמעון, שהיה ידוע ביכולתו להקשיב לקול אלוהים.

אנשים מפורסמים עם שם המשפחה שמעון

ישנם אנשים מפורסמים רבים בעלי שם המשפחה שמעון, ביניהם ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו, נשיא ישראל שמעון פרס וראש ממשלת ישראל יצחק רבין. מפורסמים נוספים בעלי שם המשפחה שמעון כוללים את הזמר והפזמונאי הישראלי שלמה ארצי, השחקן והבמאי הישראלי שמואל ספרי, והשחקן והבמאי הישראלי שלמה בר-אבא.

הפופולריות של שם המשפחה שמעון

שם המשפחה שמעון הוא שם משפחה פופולרי בישראל, שם הוא שם המשפחה ה-11 בשכיחותו. הוא פופולרי גם במדינות אחרות, כמו ארצות הברית, שם הוא שם המשפחה ה-5,902 הנפוץ ביותר. השם פופולרי גם במדינות אחרות, כמו בריטניה, שם הוא שם המשפחה ה-4,914 הנפוץ ביותר.

סיכום

שם המשפחה שמעון הוא שם עברי שמקורו בשמו של הדמות המקראית שמעון. מקורו של השם הוא במזרח התיכון, במיוחד באזור ישראל. משמעותו של שם המשפחה שמעון נגזרת מהמילים העבריות "שמעון", שפירושן "שומע" ו"שמעון", שפירושן "להקשיב". שם המשפחה שמעון הוא שם משפחה פופולרי בישראל ובמדינות נוספות, כמו ארצות הברית ובריטניה. למידע נוסף על שם המשפחה שמעון, ניתן לצפות בסרטון זה ביוטיוב.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן