דף הבית » אנציקלופדיה » שם משפחה של שולץ: מבט מקיף

שם משפחה של שולץ: מבט מקיף

2023-05-12 21:34:00+02:00

מקורו של שם המשפחה שולץ

שם המשפחה של שולץ הוא ממקור גרמני, והוא נגזר מהמילה הגרמנית הגבוהה התיכונה "schultheiss", שפירושה "שופט" או "ראש עיר". השם שימש במקור להתייחסות לאדם שמילא תפקיד סמכותי בכפר או עיירה. התיעוד המוקדם ביותר של שם המשפחה שולץ מתוארך למאה ה-13, כאשר אדם בשם היינריך שולטהיס תועד בעיר מגדבורג בשנת 1250. השם התפשט ברחבי גרמניה במהלך המאות הבאות, ובסופו של דבר עשה את דרכו לאזורים אחרים של אירופה. שם המשפחה שולץ נפוץ ביותר בגרמניה, שם הוא שם המשפחה ה-15 בשכיחותו. הוא נפוץ גם בארצות הברית, שם הוא מדורג כשם המשפחה ה-545 הנפוץ ביותר.

משמעות שם המשפחה שולץ

המשמעות המילולית של שם המשפחה של שולץ היא "שופט" או "ראש העיר". זאת בשל העובדה שהשם שימש במקור להתייחסות לאדם שמילא תפקיד סמכותי בכפר או עיירה. עם זאת, משמעות השם התפתחה עם הזמן. כיום, השם משמש לעתים קרובות כדי להתייחס למי שהוא מנהיג או בעל סמכות. זה יכול לשמש גם כדי להתייחס למישהו שהוא אמין ואמין.

וריאציות של שם המשפחה שולץ

לשם המשפחה של שולץ יש וריאציות רבות, כולל שולץ, שולטה, שולטהיס, שולטן, שולטהיס ושולטס.

אנשים מפורסמים עם שם המשפחה שולץ

יש הרבה אנשים מפורסמים שיש להם את שם המשפחה של שולץ. כמה מהבולטים ביותר כוללים השחקן והקומיקאי הגרמני-אמריקאי ג'ון שולץ, הפיזיקאי הגרמני-אמריקאי וחתן פרס נובל וולפגנג פאולי, הפיזיקאי הגרמני-אמריקאי וחתן פרס נובל קרל פרידריך פון ויצקר, והפיזיקאי הגרמני-אמריקאי וחתן פרס נובל הנס בת'ה .

שם משפחה של שולץ בישראל

שם המשפחה שולץ אינו נפוץ במיוחד בישראל. לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בישראל חיים רק כ-200 איש בשם משפחת שולץ.

סיכום

שם המשפחה של שולץ הוא ממקור גרמני, והוא נגזר מהמילה הגרמנית הגבוהה התיכונה "schultheiss", שפירושה "שופט" או "ראש עיר". השם שימש במקור להתייחסות לאדם שמילא תפקיד סמכותי בכפר או עיירה. המשמעות המילולית של השם היא "שופט" או "ראש עיר", אבל זה התפתח עם הזמן להתייחס למי שהוא מנהיג או בעל סמכות. שם המשפחה שולץ נפוץ ביותר בגרמניה, שם הוא שם המשפחה ה-15 בשכיחותו, ובארצות הברית, שם הוא מדורג כשם המשפחה ה-545 בשכיחותו. יש הרבה אנשים מפורסמים שיש להם את שם המשפחה של שולץ, כולל ג'ון שולץ, וולפגנג פאולי, קרל פרידריך פון ויזסקר והנס בתה. שם המשפחה שולץ אינו נפוץ במיוחד בישראל, כאשר בארץ חיים רק כ-200 איש עם השם.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן