דף הבית » מגזין » שם משפחה של קליי: מקור, משמעות והיסטוריה

שם משפחה של קליי: מקור, משמעות והיסטוריה

2023-04-30 22:14:00+02:00

מקור שם המשפחה של קליי

שם המשפחה Clay הוא ממקור אנגלי, והוא נגזר מהמילה האנגלית הישנה "claeg", שפירושה "חימר". השם שימש במקור לציון מישהו שגר ליד בור חרס או אזור עשיר בחימר. ייתכן גם שהשם שימש לציון מי שעבד בחימר, כמו קדר או לבנים. שם המשפחה קליי נמצא ברשומות כבר במאה ה-12, אז שימש להתייחסות לאדם שגר ליד בור חרס. האיות הקדום המתועד של השם הוא "Claye", שנמצא ב-Pipe Rolls of Essex בשנת 1230. השם נמצא גם ב- Hundred Rolls של 1273, שם הוא מאוית "Claye".

וריאציות של שם המשפחה קליי

לשם המשפחה של קליי יש וריאציות רבות, כולל קליי, קליי, קלייס, קליי, קליס, קליס וקליס. וריאציות אלו נובעות מהעובדה שהשם נכתב לעתים קרובות באופן פונטי ברשומות, וגם בשל העובדה שהשם נכתב לעתים קרובות אחרת באזורים שונים של הארץ.

תפוצה גיאוגרפית של שם המשפחה קליי

שם המשפחה Clay נפוץ ביותר בבריטניה, שם הוא נמצא בכל חלקי המדינה. הוא נמצא גם בארצות הברית, שם הוא נפוץ ביותר במדינות וירג'יניה, צפון קרולינה ודרום קרולינה. השם נמצא גם בקנדה, אוסטרליה וניו זילנד.

אנשים מפורסמים עם שם המשפחה קליי

ישנם אנשים מפורסמים רבים עם שם המשפחה של קליי, ביניהם המתאגרף האמריקני מוחמד עלי (נולד כקסיוס קליי), הפוליטיקאי האמריקאי הנרי קליי, השחקן הבריטי סר ג'ון מילס, השחקן והזמר האמריקאי ג'ון ריטר, והזמר והפזמונאי האמריקאי ג'ון פרין.

שם משפחה של קליי בישראל

שם המשפחה קליי לא מאוד נפוץ בישראל, אבל יש כמה אנשים עם השם. הבולט הוא השחקן והבמאי הישראלי עודד קליי, המוכר בעיקר בזכות תפקידיו בסרטים "החוב" ו"ביקור הלהקה".

שם משפחה של קליי בעברית

שם המשפחה של קליי מאוית בדרך כלל "קלי" בעברית. זה מבוטא "Klee", והוא נגזר מהמילה העברית "klei", שפירושה "חימר". שם המשפחה של קליי הוא שם מעניין, עם היסטוריה ארוכה והרבה וריאציות. זהו שם שנמצא בכל העולם, ומזוהה עם אנשים מפורסמים רבים. אם אתה מעוניין ללמוד עוד על המקור, המשמעות וההיסטוריה של שם המשפחה קליי, תוכל למצוא מידע נוסף בוויקיפדיה העברית .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן