דף הבית » מעניין » שם משפחה של קוטלר – סקירה מקיפה

שם משפחה של קוטלר – סקירה מקיפה

2023-05-10 17:16:00+02:00

מהו שם המשפחה של קוטלר?

שם המשפחה קוטלר הוא שם משפחה יהודי שמקורו בשפה העברית. הוא נגזר מהמילה העברית "כותל", שפירושה "חומה". שם המשפחה קוטלר נמצא לרוב בקרב יהודים ממוצא מזרח אירופאי, במיוחד אלה ממוצא פולני ורוסי. לפי ההערכה, מקורו של שם המשפחה קוטלר במאה ה-16, אז נאלצו היהודים לאמץ שמות משפחה כדי להיות מזוהים על ידי השלטונות . סביר להניח ששם המשפחה קוטלר אומץ על ידי משפחה שגרה ליד חומה או ביצור, והשם עבר לאחר מכן בדורות.

משמעות שם המשפחה קוטלר

לשם המשפחה קוטלר מאמינים שיש כמה משמעויות. הפירוש הנפוץ ביותר הוא שהוא נגזר מהמילה העברית "כותל", שפירושה "חומה". פרשנות זו נתמכת על ידי העובדה ששם המשפחה נמצא לרוב בקרב יהודים ממוצא מזרח אירופי, במיוחד אלה ממוצא פולני ורוסי. פרשנות נוספת לשם המשפחה קוטלר היא שהוא נגזר מהמילה העברית "כותל", שפירושה "מִבצָר." פרשנות זו נתמכת בעובדה ששם המשפחה נמצא לרוב בקרב יהודים ממוצא מזרח אירופי, במיוחד אלה ממוצא פולני ורוסי.

מקור שם המשפחה של קוטלר

מקורו של שם המשפחה קוטלר הוא במאה ה-16, אז נאלצו יהודים לאמץ שמות משפחה כדי להיות מזוהים על ידי השלטונות. שם המשפחה קוטלר אומץ ככל הנראה על ידי משפחה שגרה ליד חומה או ביצור, והשם עבר לאחר מכן בדורות. שם המשפחה קוטלר נמצא לרוב בקרב יהודים ממוצא מזרח אירופי, במיוחד אלה ממוצא פולני ורוסי. הוא נמצא גם בקרב יהודים ממוצא גרמני ואוסטרי, וכן בקרב יהודים ממדינות אחרות באירופה.

אנשים מפורסמים עם שם המשפחה קוטלר

ישנם מספר אנשים מפורסמים עם שם המשפחה קוטלר, כולל:

פיליפ קוטלר

פיליפ קוטלר הוא פרופסור לשיווק בעל שם עולמי בבית הספר לניהול קלוג באוניברסיטת נורת'ווסטרן. הוא נחשב באופן נרחב כאבי השיווק המודרני, וספריו בנושא תורגמו לעשרות שפות.

הרב שלמה קוטלר

הרב שלמה קוטלר הוא רב ובולט במשפט העברי. הוא המייסד והדקאן של בית מדרש גובוהה, ישיבה בולטת בלייקווד, ניו ג'רזי.

רבי ישראל קוטלר

הרב ישראל קוטלר הוא רב ובולט במשפט העברי. הוא בנו של הרב שלמה קוטלר והדקאן הנוכחי של בית מדרש גובוה. לסיכום, שם המשפחה של קוטלר הוא שם משפחה יהודי שמקורו בשפה העברית. הוא נגזר מהמילה העברית "כותל", שפירושה "חומה". שם המשפחה קוטלר נמצא לרוב בקרב יהודים ממוצא מזרח אירופי, במיוחד אלה ממוצא פולני ורוסי. הוא נמצא גם בקרב יהודים ממוצא גרמני ואוסטרי, וכן בקרב יהודים ממדינות אחרות באירופה. לשם המשפחה מאמינים שיש כמה משמעויות, כולל "חומה" ו"מבצר". אנשים מפורסמים בעלי שם המשפחה קוטלר כוללים את פיליפ קוטלר, הרב שלמה קוטלר והרב ישראל קוטלר. למידע נוסף על שם המשפחה של קוטלר, בקר בכתובת he.wikipedia.org .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן