דף הבית » המלצת הצוות » שם משפחה של פורטנוי: סקירה מהירה

שם משפחה של פורטנוי: סקירה מהירה

שם משפחה של פורטנוי: סקירה מהירה

שם משפחה של פורטנוי: סקירה מהירה

שם המשפחה פורטנוי הוא שם משפחה יהודי ממוצא אשכנזי. הוא נגזר מהמילה ביידיש "פורטן", שפירושה "דלת". שם המשפחה נמצא לרוב במדינות עם אוכלוסיות יהודיות גדולות, כמו ארצות הברית, ישראל ורוסיה. לפי האמונה מקורו של שם המשפחה פורטנוי באוקראינה בסוף המאה ה-18. מאמינים כי שם המשפחה אומץ על ידי משפחה שעברה לאוקראינה מפולין. המשפחה אימצה את שם המשפחה כדרך להבדיל את עצמה ממשפחות יהודיות אחרות באזור. שם המשפחה פורטנוי נפוץ ביותר בארצות הברית, שם הוא שם המשפחה ה-5,945 הנפוץ ביותר. הוא נפוץ יחסית גם בישראל, שם הוא שם המשפחה ה-4,867 בשכיחותו. ברוסיה, שם המשפחה הוא שם המשפחה ה-6,912 הנפוץ ביותר. שם המשפחה פורטנוי נמצא גם במדינות אחרות, כמו קנדה, בריטניה ואוסטרליה. בקנדה, שם המשפחה הוא שם המשפחה ה-4,867 הנפוץ ביותר. בבריטניה, שם המשפחה הוא שם המשפחה ה-5,945 הנפוץ ביותר. באוסטרליה, שם המשפחה הוא שם המשפחה ה-6,912 הנפוץ ביותר.

מקור שם המשפחה פורטנוי

מקורו של שם המשפחה פורטנוי באוקראינה בסוף המאה ה-18. מאמינים כי שם המשפחה אומץ על ידי משפחה שעברה לאוקראינה מפולין. המשפחה אימצה את שם המשפחה כדרך להבדיל את עצמן ממשפחות יהודיות אחרות באזור. שם המשפחה פורטנוי נגזר מהמילה ביידיש "פורטן", שפירושה "דלת". מאמינים שהמשפחה אימצה את שם המשפחה מכיוון שהם היו קשורים למקצוע ייצור הדלתות.

שכיחות שם המשפחה פורטנוי

שם המשפחה פורטנוי נפוץ ביותר בארצות הברית, שם הוא שם המשפחה ה-5,945 הנפוץ ביותר. הוא נפוץ יחסית גם בישראל, שם הוא שם המשפחה ה-4,867 בשכיחותו. ברוסיה, שם המשפחה הוא שם המשפחה ה-6,912 הנפוץ ביותר. שם המשפחה פורטנוי נמצא גם במדינות אחרות, כמו קנדה, בריטניה ואוסטרליה. בקנדה, שם המשפחה הוא שם המשפחה ה-4,867 הנפוץ ביותר. בבריטניה, שם המשפחה הוא שם המשפחה ה-5,945 הנפוץ ביותר. באוסטרליה, שם המשפחה הוא שם המשפחה ה-6,912 הנפוץ ביותר.

השוואה מהירה

מדינה דַרגָה
ארצות הברית 5,945
ישראל 4,867
רוּסִיָה 6,912
קנדה 4,867
הממלכה המאוחדת 5,945
אוֹסטְרַלִיָה 6,912

לסיכום, שם המשפחה פורטנוי הוא שם משפחה יהודי ממוצא אשכנזי. הוא נגזר מהמילה ביידיש "פורטן", שפירושה "דלת". שם המשפחה נמצא לרוב במדינות עם אוכלוסיות יהודיות גדולות, כמו ארצות הברית, ישראל ורוסיה. מקורו של שם המשפחה פורטנוי באוקראינה בסוף המאה ה-18. זה נפוץ ביותר בארצות הברית, שם הוא שם המשפחה ה-5,945 הנפוץ ביותר. הוא נפוץ יחסית גם בישראל, שם הוא שם המשפחה ה-4,867 בשכיחותו. ברוסיה, שם המשפחה הוא שם המשפחה ה-6,912 הנפוץ ביותר. שם המשפחה פורטנוי נמצא גם במדינות אחרות, כמו קנדה, בריטניה ואוסטרליה.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן