דף הבית » להעביר את הזמן » שם משפחה של עגנון – מוצא, משמעות והיסטוריה

שם משפחה של עגנון – מוצא, משמעות והיסטוריה

שם משפחה של עגנון – מוצא, משמעות והיסטוריה

מהו שם המשפחה של עגנון?

עגנון הוא שם משפחה ממוצא עברי. הוא נגזר מהמילה העברית "עגנון", שפירושה "אצילי". שם המשפחה נמצא לרוב בישראל, שם הוא שם המשפחה השני בשכיחותו. הוא נמצא גם במדינות אחרות עם אוכלוסיות יהודיות משמעותיות, כמו ארצות הברית, קנדה ובריטניה.

מקור והיסטוריה של שם משפחת עגנון

מקורו של שם המשפחה עגנון הוא במזרח התיכון, אולי בממלכת ישראל העתיקה. מאמינים כי הוא אומץ על ידי משפחות יהודיות בימי הביניים, כאשר שמות המשפחה אומצו לראשונה על ידי יהודים באירופה. שם המשפחה נמצא לרוב בישראל, שם הוא שם המשפחה השני בשכיחותו. הוא נמצא גם במדינות אחרות עם אוכלוסיות יהודיות משמעותיות, כמו ארצות הברית, קנדה ובריטניה. שם המשפחה עגנון קשור לסופר הישראלי זוכה פרס נובל, שמואל יוסף עגנון. עגנון נולד בגליציה, אז חלק מהאימפריה האוסטרו-הונגרית, בשנת 1888. הוא נחשב לאחד הסופרים החשובים בספרות העברית המודרנית. הוא זכה בפרס נובל לספרות ב-1966 על "אמנותו הסיפורית החיה והפואטית, ששורשיה במסורת תרבותית פולנית-יהודית מביאה לחיים תנאים אנושיים אוניברסליים".

אנשים מפורסמים עם שם משפחת עגנון

בנוסף לשמואל יוסף עגנון, ישנם עוד כמה אנשים מפורסמים הנושאים את שם המשפחה עגנון. אלו כוללים:

יצחק עגנון

יצחק עגנון היה פוליטיקאי ישראלי שכיהן כראש ממשלת ישראל הראשון בשנים 1948-1951. כמו כן היה חבר הכנסת, הפרלמנט הישראלי, בשנים 1949-1951.

יהודה עגנון

יהודה עגנון היה סופר ישראלי וחתן פרס נובל. הוא זכה בפרס נובל לספרות ב-1966 על "אמנותו הסיפורית החיה והפואטית, ששורשיה במסורת תרבותית פולנית-יהודית מביאה לחיים תנאים אנושיים אוניברסליים".

תפוצת שם משפחה של עגנון

שם המשפחה עגנון נפוץ ביותר בישראל, שם הוא שם המשפחה השני בשכיחותו. הוא נמצא גם במדינות אחרות עם אוכלוסיות יהודיות משמעותיות, כמו ארצות הברית, קנדה ובריטניה. לפי פרופיל השמות העולמי, שם המשפחה עגנון נפוץ ביותר בישראל, שם הוא שם המשפחה השני בשכיחותו. הוא נמצא גם במדינות אחרות עם אוכלוסיות יהודיות משמעותיות, כמו ארצות הברית, קנדה ובריטניה.

השוואה מהירה

מדינה דַרגָה
ישראל 2
ארצות הברית 3,836
קנדה 3,836
הממלכה המאוחדת 3,836

שם המשפחה עגנון הוא שם משפחה ייחודי ומעניין בעל היסטוריה ארוכה ועשירה. הוא קשור לסופר הישראלי זוכה פרס נובל, שמואל יוסף עגנון, ולאנשים מפורסמים נוספים הנושאים את שם המשפחה עגנון. הוא נפוץ בעיקר בישראל, שם הוא שם המשפחה השני בשכיחותו, ונמצא גם במדינות אחרות עם אוכלוסיות יהודיות משמעותיות. למידע נוסף על שם המשפחה של עגנון, עיין בסרטון YouTube זה .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן