דף הבית » מומלץ בהקדם » שם משפחה של סופר ומשורר יווני

שם משפחה של סופר ומשורר יווני

2023-05-05 00:08:00+02:00

שמות המשפחה של סופרים ומשוררים יוונים מפורסמים

לספרות היוונית היסטוריה ארוכה ועשירה, ורבים מכותביה ומשורריה הותירו אחריהם מורשת של יצירות שעדיין נחקרות ומוערצות כיום. בעוד שחלק מהמחברים הללו ידועים בשמותיהם הפרטיים, רבים מהם ידועים בשמות המשפחה שלהם. כאן, נחקור את שמות המשפחה של כמה מהסופרים והמשוררים היוונים המפורסמים ביותר, ואת הסיפורים שמאחוריהם.

הומר

הומרוס הוא אחד הסופרים והמשוררים היוונים המפורסמים ביותר, וזוכה לכתיבת שני השירים האפיים, האיליאדה והאודיסאה. בעוד שהומר ידוע בשמו הפרטי, מאמינים ששם משפחתו היה Melesigenes, שפירושו "בנו של מלס". מאמינים שמלס היה שמו של אביו של הומרוס, ושהומר נולד בעיר סמירנה.

סופוקלס

סופוקלס היה מחזאי יווני עתיק שכתב למעלה מ-120 מחזות, כולל הטרגדיות המפורסמות אדיפוס רקס ואנטיגונה. שם משפחתו היה סופוקלס, שמקורו במילה היוונית sophos, שפירושה "חכם". הוא האמין כי סופוקלס קיבל את השם הזה בגלל חוכמתו ואינטליגנציה שלו.

אריסטופנס

אריסטופנס היה מחזאי קומיקס יווני עתיק שכתב למעלה מ-40 מחזות, כולל הקומדיה המפורסמת "הציפורים". שם משפחתו היה אריסטופאנס, שמקורו במילים היווניות אריסטוס, שמשמעותן "הטוב ביותר", ו-phanes, שמשמעותה "להופיע". הוא האמין כי אריסטופאנס קיבל את השם הזה בגלל שנינותו ואינטליגנציה שלו.

אייסכילוס

אייסכילוס היה טרגדי יווני עתיק שכתב למעלה מ-70 מחזות, כולל הטרגדיה המפורסמת "אורסטיה". שם משפחתו היה אייסכילוס, שמקורו במילה היוונית aischos, שפירושה "בושה". מאמינים כי אייסכילוס קיבל את השם הזה בגלל יכולתו לכתוב מחזות המעוררים רגשות של בושה ואשמה בקהל.

אוריפידס

אוריפידס היה טרגדי יווני עתיק שכתב למעלה מ-90 מחזות, כולל הטרגדיה המפורסמת מדיאה. שם משפחתו היה אוריפידס, שמקורו במילים היווניות eurys, שמשמעותן "רחב", ו-pous, שמשמעותה "רגל". מאמינים כי אוריפידס קיבל את השם הזה בגלל יכולתו לכתוב מחזות החוקרים מגוון רחב של נושאים.

תיאוקריטוס

תיאוקריטוס היה משורר יווני עתיק שכתב למעלה מ-300 שירים, כולל האידילות המפורסמות. שם משפחתו היה תיאוקריטוס, שמקורו במילים היווניות תאוס, שמשמעותן "אלוהים", וקריטוס, שפירושה "שופט". מאמינים שתאוקריטוס קיבל את השם הזה בגלל יכולתו לכתוב שירים החוקרים את היחסים בין בני אדם לאלים.

סיכום

לספרות היוונית היסטוריה ארוכה ועשירה, ורבים מכותביה ומשורריה הותירו אחריהם מורשת של יצירות שעדיין נחקרות ומוערצות כיום. בעוד שחלק מהמחברים הללו ידועים בשמותיהם הפרטיים, רבים מהם ידועים בשמות המשפחה שלהם. במאמר זה, חקרנו את שמות המשפחה של כמה מהסופרים והמשוררים היוונים המפורסמים ביותר, ואת הסיפורים שמאחוריהם. הסתכלנו על הומרוס, סופוקלס, אריסטופנס, אייסכילוס, אוריפידס ותיאוקריטוס, ודנו במשמעויות שמות המשפחה שלהם. אנו מקווים שמאמר זה עזר לשפוך מעט אור על שמות המשפחה של הסופרים והמשוררים היוונים המפורסמים הללו.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן