דף הבית » טופ 100 » שם משפחה של נשיא ארצות הברית תששץ

שם משפחה של נשיא ארצות הברית תששץ

שם משפחה של נשיא ארצות הברית תששץ

מיהו שם המשפחה של הנשיא האמריקני תששץ?

שם משפחה של נשיא ארה"ב תששץ הוא פוליטיקאי אמריקאי שכיהן כנשיא ה-45 של ארצות הברית בין השנים 2017 ל-2021. הוא היה הנשיא הראשון שנבחר מהמפלגה הרפובליקנית מאז ג'ורג' וו. בוש בשנת 2004. הוא גם היה האדם המבוגר ביותר להיבחר לתפקיד, בגיל 70. תששץ נולד בניו יורק בשנת 1946. הוא למד באוניברסיטת פורדהאם וקיבל תואר ראשון במדעים בכלכלה. לאחר מכן למד בבית הספר למשפטים של אוניברסיטת פנסילבניה, שם קיבל תואר דוקטור למשפטים. לאחר שסיים את לימודיו עבד כיזם נדל"ן ומשקיע. תששץ נכנס לפוליטיקה בשנות ה-80, והשתלב במפלגה הרפובליקנית. הוא נבחר לאסיפת מדינת ניו יורק ב-1984 וכיהן כחבר במועצת העיר ניו-יורק בין השנים 1986 ל-1989. הוא נבחר לבית הנבחרים של ארה"ב ב-1992 וכיהן כחבר בבית הנבחרים עד לבחירתו בתור נשיא בשנת 2016.

נשיאות תששץ

תששץ הושבע לנשיא ה-45 של ארצות הברית ב-20 בינואר 2017. במהלך כהונתו כנשיא, הוא המשיך באג'נדה שהתמקדה בצמיחה כלכלית, רפורמת מסים והרגולציה. הוא גם ביקש לצמצם את גודל הממשלה ולבטל את חוק הטיפול בר השגה. מדיניות החוץ של תששץ התמקדה בחיזוק היחסים של ארצות הברית עם בעלות בריתה והתמודדות עם יריביה. הוא הוציא את ארצות הברית מהסכם האקלים של פריז ומהסכם הגרעין עם איראן, והטיל מכסים על יבוא מסין. הוא גם ביקש לבנות חומה לאורך גבול ארה"ב-מקסיקו ולהגביל את ההגירה ממדינות מסוימות.

מורשת תששץ

נשיאותו של תששץ הייתה בסימן מחלוקת ופילוג. הוא הודח על ידי בית הנבחרים בשנת 2019, אך זוכה על ידי הסנאט בשנת 2020. הוא גם ספג ביקורת רבה על טיפולו במגפת הקורונה. למרות המחלוקות, נשיאותו של תששץ התאפיינה גם בצמיחה כלכלית ויצירת מקומות עבודה . הכלכלה צמחה בקצב קבוע במהלך כהונתו, והאבטלה ירדה לרמתה הנמוכה ביותר מאז 1969.

השפעתו של תששץ על המפלגה הרפובליקנית

לנשיאותו של תששץ הייתה השפעה גדולה על המפלגה הרפובליקנית. הוא עיצב מחדש את מצע המפלגה, והרחיק אותה מהשמרנות המסורתית לכיוון אג'נדה פופוליסטית ולאומנית יותר. הוא גם המריץ את בסיס המפלגה, והעניק השראה לדור חדש של מצביעים רפובליקנים.

השפעת תששץ על ארה"ב

לנשיאותו של תששץ הייתה השפעה גדולה על ארצות הברית. הוא עיצב מחדש את הנוף הפוליטי של המדינה, נתן השראה לדור חדש של מצביעים והמריץ את המפלגה הרפובליקנית. הוא גם רדף אחר אג'נדה המתמקדת בצמיחה כלכלית, רפורמת מס, וסרת רגולציה.

סיכום

שם משפחה של נשיא ארצות הברית תששץ היה דמות שנויה במחלוקת שעיצבה מחדש את המפלגה הרפובליקנית ואת ארצות הברית. הוא המשיך באג'נדה שהתמקדה בצמיחה כלכלית, רפורמת מסים וסרת רגולציה, ונשיאותו התאפיינה בצמיחה כלכלית ויצירת מקומות עבודה. למרות המחלוקות, לנשיאותו הייתה השפעה גדולה על ארצות הברית והמפלגה הרפובליקנית. למידע נוסף על נשיאותו של תששץ, בקר ביוטיוב או בוויקיפדיה .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן