דף הבית » אנציקלופדיה » שם משפחה של משפחות פשע

שם משפחה של משפחות פשע

שם משפחה של משפחות פשע

מהי משפחת פשע?

משפחת פשע היא קבוצה מאורגנת של עבריינים החולקים שם משפחה משותף ומעורבים במגוון פעילויות פליליות. משפחות אלו מקושרות לרוב לסינדיקטים של פשע מאורגן, כמו המאפיה האיטלקית, הטריאדות הסיניות והיאקוזה היפנית. משפחות פשע בנויות לרוב בצורה היררכית, עם מנהיג בראש וחברים שונים בתחתית.

היסטוריה של משפחות פשע

משפחות פשע קיימות במשך מאות שנים, כאשר כמה מהדוגמאות המוקדמות ביותר הידועות הן המאפיה האיטלקית והטריאדות הסיניות. המאפיה האיטלקית, הידועה גם בשם הקוזה נוסטרה, מקורה בסיציליה בסוף המאה ה-19. המאפיה מאורגנת במשפחות שונות, לכל אחת מנהיג וחברים משלה. המאפיה מעורבת במגוון פעילויות פליליות, כולל סחיטה, סחיטה וסחר בסמים. הטריאדות הסיניות הן דוגמה נוספת למשפחת פשע. ההערכה היא שהטריאדות מקורן במאה ה-17 והן מאורגנות במשפחות שונות, לכל אחת מנהיג וחברים משלה. הטריאדות מעורבות במגוון פעילויות פליליות, כולל סחר בסמים, הלבנת הון וסחר בבני אדם. היאקוזה היפנית היא דוגמה נוספת למשפחת פשע. מאמינים שהיאקוזה מקורה במאה ה-17 והיא מאורגנת במשפחות שונות, לכל אחת מנהיג וחברים משלה. היאקוזה מעורבת במגוון פעילויות פליליות, כולל סחיטה, סחיטה וסחר בסמים.

המאפיה האיטלקית

המאפיה האיטלקית היא אחת ממשפחות הפשע הידועות בעולם. המאפיה מאורגנת במשפחות שונות, לכל אחת מנהיג וחברים משלה. המפורסמת מבין המשפחות הללו היא משפחת גמבינו, שהוקמה על ידי קרלו גמבינו בשנות ה-50. משפחות מאפיה בולטות נוספות כוללות את משפחות ג'נובזה, בונאנו ולוצ'זה.

שלישיות סיניות

הטריאדות הסיניות הן דוגמה נוספת למשפחת פשע. הטריאדות מאורגנות במשפחות שונות, לכל אחת מנהיג וחברים משלה. המפורסמת מבין המשפחות הללו היא ה-14K Triad, שנוסדה בהונג קונג בשנות ה-50. משפחות טריאדות בולטות אחרות כוללות את Sun Yee On, Wo Shing Wo, ו-Big Circle Gang.

יאקוזה יפנית

היאקוזה היפנית היא דוגמה נוספת למשפחת פשע. היאקוזה מאורגנת במשפחות שונות, לכל אחת מנהיג וחברים משלה. המפורסמת מבין המשפחות הללו היא יאמאגוצ'י-גומי, שנוסדה בתחילת המאה ה-20. משפחות יאקוזה בולטות אחרות כוללות את האינאגאווה-קאי, סומיושי-קאי ואיזוקוטצו-קאי.

סיכום

משפחות פשע קיימות במשך מאות שנים ומעורבות במגוון פעילויות פליליות. משפחות הפשע הידועות ביותר הן המאפיה האיטלקית, הטריאדות הסיניות והיאקוזה היפנית. כל אחת מהמשפחות הללו מאורגנת במשפחות שונות, לכל אחת מנהיג וחברים משלה. למידע נוסף על משפחות פשע, אתה יכול לבקר בוויקיפדיה או ביוטיוב .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן