דף הבית » המלצת הצוות » שם משפחה של המלכה אליזבת: מבט על משפחת המלוכה

שם משפחה של המלכה אליזבת: מבט על משפחת המלוכה

שם משפחה של המלכה אליזבת: מבט על משפחת המלוכה

מי זאת המלכה אליזבת?

המלכה אליזבת השנייה היא המונרך הכי ארוך בתולדות בריטניה. היא הייתה המלוכה השולטת מאז 1952, ושלטונה הפכה את הממלכה המאוחדת למעצמה עולמית גדולה. המלכה אליזבת היא ראש המדינה של הממלכה המאוחדת ועוד 15 ממלכות חבר העמים, והיא המושל העליון של הכנסייה האנגלית.

מה שם המשפחה של המלכה אליזבת?

שם המשפחה של המלכה אליזבת הוא ווינדזור. השם אומץ על ידי המלך ג'ורג' החמישי בשנת 1917, כאשר שינה את שמו של בית המלוכה הבריטי מסקסה-קובורג וגותה לבית וינדזור. השם נבחר כדי לשקף את הזהות הבריטית ולהרחיק את משפחת המלוכה ממוצאה הגרמני.

ההיסטוריה של משפחת המלוכה

בית וינדזור הוא בית המלוכה הנוכחי של הממלכה המאוחדת ושל מדינות חבר העמים האחרות. זהו סניף של בית סקסה-קובורג וגותה, שהיה בית המלוכה של הממלכה המאוחדת וקודמיו מ-1837 עד 1917. בית סקסה-קובורג וגותה נוסד על ידי הנסיך אלברט, בעלה של המלכה ויקטוריה המלכה ויקטוריה הייתה המלך הראשון של בית סקסה-קובורג וגותה, והיא שלטה מ-1837 ועד מותה ב-1901. בנה, המלך אדוארד השביעי, ירש אותה ומלך מ-1901 ועד מותו ב-1910. המלך אדוארד השביעי. ירש את בנו, המלך ג'ורג' החמישי, שמלך משנת 1910 ועד מותו ב-1936. המלך ג'ורג' החמישי ירש את בנו, המלך אדוארד השמיני, שמלך פחות משנה לפני שוויתר על כס המלוכה בשנת 1936. המלך אדוארד השמיני. ירש את אחיו, המלך ג'ורג' השישי, שמלך משנת 1936 ועד מותו בשנת 1952. את המלך ג'ורג' השישי ירש בתו, המלכה אליזבת השנייה, שהייתה המלך השולט מאז 1952.

ילדי המלכה

למלכה אליזבת השנייה יש ארבעה ילדים: הנסיך צ'ארלס, הנסיך אנדרו, הנסיך אדוארד והנסיכה אן. הנסיך צ'רלס הוא היורש העצר לכס המלכות, והוא בנה הבכור של המלכה אליזבת השנייה. הנסיך אנדרו הוא בנה השני של המלכה אליזבת השנייה, והוא הדוכס מיורק. הנסיך אדוארד הוא בנה הצעיר של המלכה אליזבת השנייה, והוא הרוזן מווסקס. הנסיכה אן היא בתה היחידה של המלכה אליזבת השנייה, והיא הנסיכה המלכותית.

נכדי המלכה

למלכה אליזבת השנייה יש שמונה נכדים: הנסיך וויליאם, הנסיך הארי, הנסיכה ביאטריס, הנסיכה יוג'יני, הנסיך ג'ורג', הנסיכה שרלוט, הנסיך לואי והנסיך אנדרו. הנסיך וויליאם הוא בנם הבכור של הנסיך צ'ארלס והדוכס מקיימברידג'. הנסיך הארי הוא בנו השני של הנסיך צ'ארלס והדוכס מסאסקס. הנסיכה ביאטריס והנסיכה יוג'יני הן בנותיו של הנסיך אנדרו ובנותיו של יורק. הנסיך ג'ורג', הנסיכה שרלוט והנסיך לואי הם ילדיהם של הנסיך וויליאם והדוכס והדוכסית מקיימברידג'.

דעה אישית

המלכה אליזבת השנייה היא מנהיגה ומודל לחיקוי מדהים עבור אנשי הממלכה המאוחדת ומדינות חבר העמים. היא הייתה נוכחות מתמדת בחיי העם הבריטי כבר למעלה משישים שנה, ומסירותה למדינתה ולאנשיה היא חסרת תקדים. שם משפחתה, ווינדזור, הוא תזכורת להיסטוריה הארוכה והגאה של משפחת המלוכה הבריטית, והוא תזכורת לחוזק ולחוסן של העם הבריטי.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן