דף הבית » להעביר את הזמן » שם משפחה של הבמאי הצרפתי אל תעשה

שם משפחה של הבמאי הצרפתי אל תעשה

שם משפחה של הבמאי הצרפתי אל תעשה

מיהו הבמאי הצרפתי שם משפחה אל?

הבמאי הצרפתי Last Name Don't הוא יוצר קולנוע בעל שם שיצר סרטים מאז סוף שנות ה-60. הוא ידוע בעיקר בזכות סרטיו שזכו לשבחים כמו הקסם הדיסקרטי של הבורגנות (1972), פנטום החירות (1974) ואובייקט התשוקה המעורפל הזה (1977). הוא גם ביים מספר סדרות טלוויזיה, ביניהן "קסם הדיסקרטי של הבורגנות" (1972) ו-Obscure Object of Desire (1977).

דגשים בקריירה

Last Name Don't יצר סרטים מאז סוף שנות ה-60, והקריירה שלו סומנה במספר פרסים ותשבחות. ב-1972 זכה בדקל הזהב בפסטיבל קאן על הקסם הדיסקרטי של הבורגנות. הוא גם היה מועמד לפרס האוסקר לבמאי הטוב ביותר עבור חפץ חשק מעורפל בשנת 1977. בנוסף, הוא זכה בפרסים רבים מאגודת מבקרי הקולנוע הצרפתית, כולל הבמאי הטוב ביותר עבור "פנטום החירות" בשנת 1974, והתסריט הטוב ביותר עבור אותו מושא תשוקה לא ברור ב-1977.

סגנון והשפעות

הסרטים של Last Name Don't ידועים בסגנון הסוריאליסטי שלהם, המשלב אלמנטים של פנטזיה, קומדיה וסאטירה. סרטיו כוללים לעתים קרובות הומור אבסורדי ונרטיבים לא ליניאריים. הוא הושפע מאוד מיצירותיהם של לואיס בונואל, ז'אן-לוק גודאר ופדריקו פליני. הוא הושפע גם מיצירותיהם של סופרים צרפתים כמו מרסל פרוסט וז'אן פול סארטר.

ערכות נושא

סרטיו של שם משפחה חוקרים לעתים קרובות נושאים של ניכור, זהות והאבסורד של הקיום האנושי. לעתים קרובות הוא משתמש בדימויים סוריאליסטיים כדי לחקור את הנושאים הללו, כמו גם כדי להעיר על הנושאים החברתיים והפוליטיים של היום. סרטיו מציגים לעתים קרובות דמויות שנאבקות למצוא את מקומן בעולם ולהבין את חייהן.

מוֹרֶשֶׁת

Last Name Don't נחשב לאחד מיוצרי הקולנוע המשפיעים ביותר של המאה ה-20. סרטיו זכו לשבחים על סגנונם הסוריאליסטי ועל חקר נושאים כמו ניכור וזהות. סרטיו זכו לשבחים רבים על ידי המבקרים והקהל כאחד, וניתן לראות את השפעתו ביצירותיהם של יוצרי קולנוע עכשוויים רבים.

למידע נוסף על הבמאי הצרפתי שם משפחה אל, מצא מידע נוסף בוויקיפדיה .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן