דף הבית » עשרת הגדולים » שם משפחה של גוגול: סקירה מהירה

שם משפחה של גוגול: סקירה מהירה

שם משפחה של גוגול: סקירה מהירה

מהו שם המשפחה של גוגול?

שם המשפחה גוגול הוא ממוצא רוסי. הוא נגזר מהשם הפרטי גוגול, שהוא צורה מזערית של השם גאורגי. השם ג'ורג'י נגזר מהשם היווני גאורגיוס, שפירושו "איכר" או "עובד אדמה". שם המשפחה גוגול נמצא לרוב ברוסיה, אוקראינה ובלארוס. שם המשפחה גוגול מקושר בעיקר עם הסופר הרוסי ניקולאי גוגול (1809-1852). הוא היה דמות מרכזית בספרות הרוסית ונחשב לאחד ממייסדי הריאליזם הרוסי המודרני. הוא ידוע בעיקר בזכות סיפוריו ומחזותיו הקצרים, כמו "המעיל" ו"המפקח הממשלתי".

משמעות שם המשפחה גוגול

שם המשפחה גוגול נגזר מהשם הפרטי גוגול, שהוא צורה מזערית של השם גאורגי. כפי שהוזכר לעיל, השם ג'ורג'י נגזר מהשם היווני גאורגיוס, שפירושו "איכר" או "עובד אדמה". לכן, ניתן לפרש את שם המשפחה של גוגול במשמעות של "איכר קטן" או "עובד עפר קטן".

הפופולריות של שם המשפחה גוגול

שם המשפחה גוגול נמצא לרוב ברוסיה, אוקראינה ובלארוס. לפי מפקד האוכלוסין של 1990, שם המשפחה גוגול היה שם המשפחה ה-8 הנפוץ ביותר ברוסיה. זה היה גם שם המשפחה ה-11 הנפוץ ביותר באוקראינה ושם המשפחה ה-15 הנפוץ ביותר בבלארוס.

אנשים מפורסמים עם שם המשפחה גוגול

כפי שהוזכר לעיל, האדם המפורסם ביותר עם שם המשפחה גוגול הוא הסופר הרוסי ניקולאי גוגול (1809-1852). הוא היה דמות מרכזית בספרות הרוסית ונחשב לאחד ממייסדי הריאליזם הרוסי המודרני. הוא ידוע בעיקר בזכות סיפוריו ומחזותיו הקצרים, כגון "המעיל" ו"המפקח הממשלתי". אנשים מפורסמים אחרים עם שם המשפחה גוגול כוללים את השחקן והבמאי הרוסי איוון גוגול (1902-1941), המשורר הרוסי המחזאי ולדימיר גוגול (1907-1944), והשחקן והבמאי הרוסי ולדימיר גוגול (1914-1993).

השוואה מהירה

מָקוֹר מַשְׁמָעוּת פּוֹפּוּלָרִיוּת אנשים מפורסמים
רוּסִי "איכר קטן" או "עובד עפר קטן" הנפוץ ביותר ברוסיה, אוקראינה ובלארוס ניקולאי גוגול, איבן גוגול, ולדימיר גוגול, ולדימיר גוגול

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן