דף הבית » מגזין » שם משפחה של אקסל: מוצא, משמעות ופופולריות

שם משפחה של אקסל: מוצא, משמעות ופופולריות

2023-04-17 21:42:00+02:00

מקור שם המשפחה אקסל

שם המשפחה אקסל הוא ממקור גרמני והוא נגזר מהשם הפרטי אקסל, שהוא צורה של השם המקראי אבשלום. השם אבשלום נגזר מהמילים העבריות "אב" שמשמעותן "אב" ו"שלום" שמשמעותן "שלום". השם אקסל תועד לראשונה בגרמניה במאה ה-13 וזכה לפופולריות על ידי האחים גרים באגדה שלהם "החייט הקטן והאמיץ". שם המשפחה אקסל נמצא גם בסקנדינביה, שם הוא נגזר מהשם האישי הנורדי העתיק "אקסל", שנגזר מהמילים הנורדיות העתיקות "גרזן" שמשמעותן "גרזן" ו"אל" שמשמעותן "קסדה". השם אקסל זכה לפופולריות בסקנדינביה על ידי המלך השוודי אקסל השלישי מהמאה ה-13.

משמעות שם המשפחה אקסל

שם המשפחה אקסל נגזר מהשם הפרטי אקסל, שהוא צורה של השם המקראי אבשלום. השם אבשלום נגזר מהמילים העבריות "אב" שמשמעותן "אב" ו"שלום" שמשמעותן "שלום". השם אקסל נגזר גם מהמילים הנורדיות הישנות "גרזן" שמשמעותן "גרזן" ו-"ell" שמשמעותה "קסדה". לפיכך, ניתן לפרש את שם המשפחה אקסל כמשמעותו "אבי השלום" או "קסדת הגרזן".

הפופולריות של שם המשפחה אקסל

שם המשפחה אקסל הוא הפופולרי ביותר בגרמניה, שם הוא שם המשפחה החמישי בשכיחותו. הוא פופולרי גם בסקנדינביה, במיוחד בשוודיה, שם הוא שם המשפחה ה-15 הנפוץ ביותר. בארצות הברית, שם המשפחה אקסל הוא שם המשפחה ה-2,845 הנפוץ ביותר.

אנשים מפורסמים עם שם המשפחה אקסל

ישנם אנשים מפורסמים רבים עם שם המשפחה אקסל, כולל:

  • אקסל ספרינגר (1912-1985), מו"ל גרמני ומייסד אקסל ספרינגר AG
  • אקסל פולי (נולד 1955), דמות בדיונית מסדרת הסרטים "שוטר בוורלי הילס"
  • אקסל ויטסל (נולד 1989), כדורגלן בלגי
  • אקסל מרקקס (נולד 1972), רוכב אופניים בלגי מקצועני
  • אקסל שולץ (נ. 1969), מתאגרף מקצועני גרמני

אקסל שפרינגר

אקסל ספרינגר (1912-1985) היה מו"ל גרמני והמייסד של אקסל ספרינגר AG, אחת מחברות המדיה הגדולות באירופה. שפרינגר נולד בברלין, גרמניה ולמד עיתונאות באוניברסיטת ברלין. הוא החל את דרכו כעיתונאי ובשנת 1946 הקים את "אקסל שפרינגר ורלאג", שהוציא לאור את העיתונים "די וולט" ו"בילד". שפרינגר היה תומך נלהב של האיחוד הנוצרי-דמוקרטי השמרני ועיתוניו היו ידועים בעמדתם הפרו-מערבית במהלך המלחמה הקרה. שפרינגר היה גם פילנתרופ ותרם מיליוני דולרים לעמותות צדקה ולמוסדות חינוך.

אקסל פולי

אקסל פולי (נולד 1955) הוא דמות בדיונית מסדרת הסרטים "שוטר בוורלי הילס". פולי הוא בלש במשטרת דטרויט שנשלח לבוורלי הילס כדי לחקור סדרה של רציחות. הוא מגולם על ידי השחקן אדי מרפי וידוע בגישה שלו לחכמת הרחוב ובמשפט הקיצוני שלו "אני אגיע לעומקו של זה".

אקסל ויטסל

אקסל ויטסל (נולד ב-1989) הוא כדורגלן בלגי שמשחק כיום בבורוסיה דורטמונד בבונדסליגה הגרמנית. ויטסל החל את הקריירה שלו בסטנדרד ליאז' ושיחק גם בבנפיקה, זניט סנט פטרסבורג וטיאנג'ין קואנג'יאן. הוא ייצג את בלגיה ברמה הבינלאומית והיה חלק מהנבחרת שסיימה במקום השלישי במונדיאל 2018.

סיכום

שם המשפחה אקסל הוא ממקור גרמני וסקנדינבי והוא נגזר מהשם הפרטי אקסל, שהוא צורה של השם המקראי אבשלום. פירוש השם אקסל הוא "אבי השלום" או "קסדת הגרזן". שם המשפחה אקסל הוא הפופולרי ביותר בגרמניה ובסקנדינביה, ויש הרבה אנשים מפורסמים עם שם המשפחה אקסל, כולל אקסל ספרינגר, אקסל פולי, אקסל ויטסל ואקסל מרקס. כדי ללמוד עוד על שם המשפחה אקסל, אתה יכול לצפות בסרטון YouTube זה.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן