דף הבית » להעביר את הזמן » שם משפחה שירזי: מקור ומשמעות

שם משפחה שירזי: מקור ומשמעות

2023-05-15 22:41:00+02:00

מהו שם המשפחה של שירזי?

שם המשפחה שיראזי הוא שם משפחה נפוץ בקרב אנשים ממוצא איראני. מאמינים שמקורו בעיר שיראז, שנמצאת במחוז פארס באיראן. השם נגזר מהמילה הפרסית "שיראזי", שפירושה "משיראז". השם מאוית גם כ"שירזי", "שירזיאן", "שירזי", "שירזיאן" ו"שירזי".

התפשטות גיאוגרפית של שם המשפחה שירזי

שם המשפחה שיראזי נמצא לרוב באיראן, אך הוא נמצא גם במדינות אחרות במזרח התיכון, כמו עיראק, סוריה ולבנון. הוא נמצא גם במדינות אחרות עם אוכלוסיות איראניות גדולות, כמו ארצות הברית, קנדה ובריטניה.

משמעות היסטורית של שם המשפחה שירזי

לשם המשפחה שירזי יש היסטוריה ארוכה ועשירה. מאמינים שמקורו בעיר שיראז, שהייתה בירת שושלת זנד במאה ה-18. שושלת זנד הייתה שושלת חזקה ובעלת השפעה באיראן, ובתקופה זו הופיע לראשונה שם המשפחה שיראזי. שם המשפחה שיראזי קשור גם למשורר המפורסם חאפז, שנולד בשיראז במאה ה-14. הוא אחד המשוררים הפרסיים הנודעים ביותר וידוע בשירתו הלירית והרומנטית.

אנשים מפורסמים עם שם המשפחה שירזי

ישנם אנשים מפורסמים רבים עם שם המשפחה שיראזי, ביניהם השחקן והקומיקאי האיראני-אמריקאי מאז ג'ובראני, המוזיקאי והמלחין האיראני-אמריקאי קייהן קלהור, והסופר והעיתונאי האיראני-אמריקאי רזא אסלן.

טבלת שם משפחה של שירזי

שֵׁם מָקוֹר התפשטות גיאוגרפית משמעות היסטורית אנשים מפורסמים
שירזי פַּרסִית איראן, המזרח התיכון, ארה"ב, קנדה, בריטניה שושלת זנד, חאפז מאז ג'וברני, קייהן קלהור, רזה אסלן

סיכום

שם המשפחה שיראזי הוא שם משפחה נפוץ בקרב אנשים ממוצא איראני. מאמינים שמקורו בעיר שיראז, שנמצאת במחוז פארס באיראן. השם נגזר מהמילה הפרסית "שיראזי", שפירושה "משיראז". השם נמצא גם במדינות אחרות במזרח התיכון, כמו עיראק, סוריה ולבנון, וכן במדינות אחרות עם אוכלוסיה איראנית גדולה, כמו ארצות הברית, קנדה ובריטניה. לשם המשפחה שיראזי יש היסטוריה ארוכה ועשירה, והוא קשור למשורר המפורסם חאפז, שנולד בשיראז במאה ה-14. ישנם אנשים מפורסמים רבים עם שם המשפחה שיראזי, ביניהם השחקן והקומיקאי האיראני-אמריקאי מאז ג'ובראני, המוזיקאי והמלחין האיראני-אמריקאי קייהן קלהור, והסופר והעיתונאי האיראני-אמריקאי רזא אסלן.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן