דף הבית » TOP10 » שם משפחה שובלי: היסטוריה, משמעות ומקור

שם משפחה שובלי: היסטוריה, משמעות ומקור

2023-06-05 06:12:00+02:00

מהו שם המשפחה שובלי?

שם המשפחה שובלי הוא שם משפחה יהודי שמקורו במזרח התיכון. מאמינים שמקורו באזור ישראל של ימינו, והוא נמצא לרוב בקרב יהודים ממוצא ספרדי. השם נגזר מהמילה העברית "סוב", שפירושה "לפנות" או "לחזור". מאמינים גם שזה קשור למילה העברית "shuv", שפירושה "לחזור אחורה".

תולדות שם המשפחה שובלי

מקורו של שם המשפחה שובלי במזרח התיכון בתחילת המאה ה-19. על פי ההערכות, הוא אומץ על ידי יהודים שנמלטו מרדיפות באזור. השם אומץ ככל הנראה כדרך לזהות אנשים שהיו קשורים זה לזה, או שהיה להם אב קדמון משותף. שם המשפחה שובלי נמצא לרוב בקרב יהודים ממוצא ספרדי. יהודים ספרדים הם אלו שצאצאים מיהודי חצי האי האיברי, הכולל את ספרד ופורטוגל של ימינו. יהודי חצי האי האיברי גורשו מהאזור בסוף המאה ה-15, ורבים מהם התיישבו במזרח התיכון. מאמינים כי שם המשפחה שובלי אומץ על ידי חלק מהיהודים הללו כדרך להזדהות כחלק מקבוצה זו.

פירוש שם המשפחה שובלי

שם המשפחה שובלי נגזר מהמילה העברית "סוב", שפירושה "לפנות" או "לחזור". מאמינים גם שזה קשור למילה העברית "shuv", שפירושה "לחזור אחורה". הדבר מצביע על כך שהשם אומץ על ידי יהודים שחזרו למזרח התיכון לאחר שגורשו מחצי האי האיברי.

מקור שם המשפחה שובלי

מקורו של שם המשפחה שובלי במזרח התיכון בתחילת המאה ה-19. הוא נמצא לרוב בקרב יהודים ממוצא ספרדי, שככל הנראה היו הראשונים לאמץ את השם. השם נגזר מהמילה העברית "סוב", שפירושה "לפנות" או "לחזור". הדבר מצביע על כך שהשם אומץ על ידי יהודים שחזרו למזרח התיכון לאחר שגורשו מחצי האי האיברי.

שם משפחה שובלי בזמנים מודרניים

שם המשפחה שובלי עדיין נפוץ בקרב יהודים ממוצא ספרדי. הוא נמצא גם בקרב יהודים שהיגרו למדינות אחרות, כמו ארצות הברית וקנדה. השם נמצא גם בקרב לא-יהודים שאימצו אותו כשם משפחה.

אנשים מפורסמים עם שם המשפחה שובלי

ישנם מספר אנשים מפורסמים בעלי שם המשפחה שובלי, ביניהם:• ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו• הזמר והיוצר הישראלי עידן רייכל• השחקן והבמאי הישראלי אסי דיין• השחקנית והזמרת הישראלית נועה תשבי• השחקן והבמאי הישראלי איתן פוקס

סיכום

שם המשפחה שובלי הוא שם משפחה יהודי שמקורו במזרח התיכון. הוא נמצא לרוב בקרב יהודים ממוצא ספרדי, ומאמינים שהוא אומץ על ידי יהודים שחזרו למזרח התיכון לאחר שגורשו מחצי האי האיברי. השם נפוץ עד היום בקרב יהודים ממוצא ספרדי, וכן בקרב יהודים שהיגרו לארצות אחרות. ישנם מספר אנשים מפורסמים בעלי שם המשפחה שובלי, ביניהם ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו, הזמר והיוצר הישראלי עידן רייכל, השחקן והבמאי הישראלי אסי דיין, השחקנית והזמרת הישראלית נועה תשבי, והשחקן והבמאי הישראלי איתן פוקס. על שם המשפחה שובלי, בקר בחיפוש זה ב-YouTube .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן