דף הבית » מומלץ בהקדם » שם משפחה קפלן: היסטוריה, משמעות ומקור

שם משפחה קפלן: היסטוריה, משמעות ומקור

2023-04-06 18:14:00+02:00

תולדות שם המשפחה קפלן

שם המשפחה קפלן הוא ממקור יהודי, והוא נגזר מהמילה העברית "קפל", שפירושה "כומר". מקורם של משפחת קפלן הוא חבל הריין בגרמניה, שם הם היו ידועים בשם "קפלמן". משפחת קפלן הייתה אחת המשפחות היהודיות הראשונות שהתיישבו בארצות הברית, שהגיעה בתחילת המאה ה-17. למשפחת קפלן היסטוריה ארוכה וייחודית. בתחילת שנות ה-1800 הייתה משפחת קפלן בין המשפחות היהודיות הראשונות שהתיישבו בארצות הברית. הם היו ממייסדי הקהילה היהודית הראשונה בניו יורק, והיו מרכיבים מרכזיים בהקמת בית הקברות היהודי הראשון בארצות הברית. למשפחת קפלן הייתה גם היסטוריה ארוכה ומכובדת בעולם העסקים. בסוף שנות ה-1800 הייתה משפחת קפלן בין המשפחות היהודיות הראשונות שהקימו עסק מצליח בארצות הברית. הם עסקו בעסקי היבוא/יצוא, וכן היו מעורבים בענף הבנקאות והפיננסים.

משמעות ומקור שם המשפחה קפלן

שם המשפחה קפלן נגזר מהמילה העברית "קפל", כלומר "כומר". מקורם של משפחת קפלן הוא חבל הריין בגרמניה, שם הם היו ידועים בשם "קפלמן". משפחת קפלן הייתה אחת המשפחות היהודיות הראשונות שהתיישבו בארצות הברית, שהגיעה בתחילת המאה ה-17. למשפחת קפלן היסטוריה ארוכה וייחודית. בתחילת שנות ה-1800 הייתה משפחת קפלן בין המשפחות היהודיות הראשונות שהתיישבו בארצות הברית. הם היו ממייסדי הקהילה היהודית הראשונה בניו יורק, והיו מרכיבים מרכזיים בהקמת בית הקברות היהודי הראשון בארצות הברית. למשפחת קפלן הייתה גם היסטוריה ארוכה ומכובדת בעולם העסקים. בסוף שנות ה-1800 הייתה משפחת קפלן בין המשפחות היהודיות הראשונות שהקימו עסק מצליח בארצות הברית. הם עסקו בעסקי היבוא/ייצוא, וכן היו מעורבים בענף הבנקאות והפיננסים. למשפחת קפלן יש גם היסטוריה ארוכה ומכובדת בעולם הפוליטיקה. בתחילת שנות ה-1900 הייתה משפחת קפלן בין המשפחות היהודיות הראשונות שהתערבו בפוליטיקה בארצות הברית. הם היו מעורבים בהקמת התנועה הציונית האמריקאית, והיו גורמים בהקמת מדינת ישראל.

אילן יוחסין קפלן

טבלה 1: אילן יוחסין קפלן

שֵׁם דוֹר
אברהם קפלן 1
יצחק קפלן 2
יעקב קפלן 3
יוסף קפלן 4
דוד קפלן 5
שמואל קפלן 6
בנימין קפלן 7
אהרון קפלן 8
סולומון קפלן 9
ישעיהו קפלן 10

סמל משפחת קפלן

סמל משפחת קפלן הוא מגן שעליו משתולל אריה. האריה הוא סמל לעוצמה ואומץ, ומהווה תזכורת להיסטוריה הארוכה והמכובדת של משפחת קפלן. בסמל מופיע גם מגן דוד, שהוא סמל לאמונה היהודית.

סמל קפלן

סמל קפלן הוא מגן שעליו משתולל אריה. האריה הוא סמל לעוצמה ואומץ, ומהווה תזכורת להיסטוריה הארוכה והמכובדת של משפחת קפלן. בסמל מופיע גם מגן דוד, שהוא סמל לאמונה היהודית.

מוטו משפחת קפלן

המוטו של משפחת קפלן הוא "כל ישראל ערבים זה בזה", המתורגם ל"כל ישראל אחראים זה לזה". המוטו הזה הוא תזכורת לחשיבות הקהילה והאחדות בעם היהודי.

סיכום

שם המשפחה קפלן הוא ממקור יהודי, והוא נגזר מהמילה העברית "קפל", שפירושה "כומר". מקורם של משפחת קפלן הוא חבל הריין בגרמניה, שם הם היו ידועים בשם "קפלמן". למשפחת קפלן היסטוריה ארוכה ומכובדת, והיא הייתה מעורבת בהקמת הקהילה היהודית הראשונה בעיר ניו יורק, בית הקברות היהודי הראשון בארצות הברית והתנועה הציונית האמריקאית. סמל משפחת קפלן הוא מגן שעליו משתולל אריה, וסמל קפלן הוא מגן עם מגן דוד. המוטו של משפחת קפלן הוא "כל ישראל ערבים זה בזה", המתורגם ל"כל ישראל אחראים זה לזה". למשפחת קפלן היסטוריה ארוכה ומכובדת, והיא תזכורת לחשיבות הקהילה והאחדות בעם היהודי.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן