דף הבית » מגזין » שם משפחה קניגסברג – סקירה מקיפה

שם משפחה קניגסברג – סקירה מקיפה

שם משפחה קניגסברג – סקירה מקיפה

מהו שם המשפחה קניגסברג?

שם המשפחה קניגסברג הוא שם משפחה יהודי-גרמני שמקורו בעיר קניגסברג, הידועה כיום בשם קלינינגרד, בפרוסיה המזרחית לשעבר. השם נגזר מהמילה הגרמנית ל"הר המלך", והוא שימש לראשונה את הקהילה היהודית בעיר בסוף המאה ה-19. השם נמצא בשימוש עד היום על ידי משפחות יהודיות רבות בגרמניה, כמו גם במדינות אחרות בעולם.

מקור שם המשפחה קניגסברג

שם המשפחה קניגסברג שורשים בעיר קניגסברג, אשר נוסדה בשנת 1255 על ידי האבירים הטבטונים. העיר הייתה מרכז מרכזי של החיים היהודיים באזור, והקהילה היהודית בה הייתה מהגדולות באירופה. בסוף המאה ה-19 החלה הקהילה היהודית בקניגסברג לאמץ את השם קניגסברג כשם משפחה. זה נעשה כנראה על מנת להבדיל את עצמם ממשפחות יהודיות אחרות באזור.

שכיחות שם המשפחה קניגסברג כיום

כיום, שם המשפחה קניגסברג עדיין נמצא בשימוש על ידי משפחות יהודיות רבות בגרמניה, כמו גם במדינות אחרות ברחבי העולם. בארצות הברית, שם המשפחה נמצא לרוב במדינות ניו יורק, קליפורניה ופלורידה. בבריטניה, שם המשפחה נמצא לרוב בלונדון ובמנצ'סטר.

שם משפחה קניגסברג בגרמניה

בגרמניה, שם המשפחה קניגסברג עדיין בשימוש על ידי משפחות יהודיות רבות. שם המשפחה נמצא לרוב בערים ברלין, מינכן ופרנקפורט.

שם משפחה קניגסברג בארצות הברית

בארצות הברית, שם המשפחה קניגסברג נמצא לרוב במדינות ניו יורק, קליפורניה ופלורידה. בניו יורק, שם המשפחה נמצא לרוב בערים ניו יורק, ברוקלין וקווינס. בקליפורניה, שם המשפחה נמצא לרוב בערים לוס אנג'לס, סן פרנסיסקו וסן דייגו. בפלורידה, שם המשפחה נמצא לרוב בערים מיאמי, טמפה ואורלנדו.

שם משפחה קניגסברג בבריטניה

בבריטניה, שם המשפחה קניגסברג נמצא לרוב בערים לונדון ומנצ'סטר. בלונדון, שם המשפחה נמצא לרוב ברובעים קמדן, איזלינגטון והאקני. במנצ'סטר, שם המשפחה נמצא לרוב ברובעים של סלפורד וטראפורד.

שם משפחה קניגסברג מסביב לעולם

שם המשפחה קניגסברג נמצא גם במדינות אחרות ברחבי העולם, כולל קנדה, אוסטרליה וישראל. בקנדה, שם המשפחה נמצא לרוב בערים טורונטו, מונטריאול וונקובר. באוסטרליה, שם המשפחה נמצא לרוב בערים סידני, מלבורן ובריסביין. בישראל, שם המשפחה נמצא לרוב בערים ירושלים, תל אביב וחיפה.

סיכום

שם המשפחה קניגסברג הוא שם משפחה יהודי-גרמני שמקורו בעיר קניגסברג, הידועה כיום בשם קלינינגרד, בפרוסיה המזרחית לשעבר. השם נמצא בשימוש עד היום על ידי משפחות יהודיות רבות בגרמניה, כמו גם במדינות אחרות בעולם, לרבות ארצות הברית, בריטניה, קנדה, אוסטרליה וישראל. שם המשפחה נמצא לרוב בערים ברלין, מינכן, פרנקפורט, ניו יורק, לוס אנג'לס, סן פרנסיסקו, סן דייגו, מיאמי, טמפה, אורלנדו, לונדון, מנצ'סטר, טורונטו, מונטריאול, ונקובר, סידני, מלבורן ו בריסביין. למידע נוסף על שם המשפחה קניגסברג, בקר ב-YouTube .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן