דף הבית » מומלץ בהקדם » שם משפחה פרידריך בישראל

שם משפחה פרידריך בישראל

שם משפחה פרידריך בישראל

שם משפחה פרידריך בישראל

שם המשפחה פרידריך הוא שם נפוץ בישראל, כאשר אנשים רבים נושאים את השם. השם נגזר מהשם האישי הגרמני פרידריך, שפירושו "שליט שליו". שם המשפחה נמצא גם במדינות אחרות, כולל גרמניה, אוסטריה וארה"ב. התיעוד המוקדם ביותר של שם המשפחה פרידריך בישראל מתחיל במאה ה-18. נושא השם הראשון הידוע היה יהודי בשם אברהם פרידריך, שנולד בשנת 1750 בעיר ירושלים. הוא היה רב ומלומד, וכתב כמה ספרים על הלכה ופילוסופיה יהודית. מאז, שם המשפחה פרידריך הפך נפוץ יותר ויותר בישראל. לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, בישראל היו למעלה מ-1,000 אנשים עם שם המשפחה בשנת 2020. רוב האנשים הללו הם ממוצא יהודי אשכנזי, אם כי ישנם גם יהודים ספרדים בעלי השם. שם המשפחה פרידריך נמצא לרוב. בערים ירושלים, תל אביב וחיפה. הוא נמצא גם בעיירות ובכפרים קטנים יותר ברחבי הארץ. שם המשפחה פרידריך מקושר לרוב עם מספר דמויות בולטות בהיסטוריה הישראלית. כך למשל, ראש הממשלה המנוח יצחק רבין נולד בשם המשפחה פרידמן, שהוא גרסה של פרידריך. ישראלים בולטים נוספים בעלי שם המשפחה כוללים את ראש הממשלה מנחם בגין ז"ל, הנשיא חיים הרצוג ז"ל וראש הממשלה המנוח יצחק שמיר. שם המשפחה פרידריך קשור גם למספר דמויות בולטות באמנויות ובמדעים. למשל, המלחין והמנצח הישראלי המנוח לאונרד ברנשטיין נולד עם שם המשפחה פרידמן. ישראלים בולטים נוספים בעלי שם המשפחה כוללים את הצייר והפסל הישראלי המנוח יעקב אגם, הפיזיקאי הישראלי וחתן פרס נובל דניאל כהנמן, ואת המתמטיקאי הישראלי ז"ל וחתן פרס נובל רוברט אומן.

שם משפחה פרידריך בארצות אחרות

שם המשפחה פרידריך נמצא גם במדינות אחרות, כולל גרמניה, אוסטריה וארצות הברית. בגרמניה, השם מאוית "פרידריך", ואילו באוסטריה הוא מאוית "פרידריך". בארצות הברית, השם מאוית "פרידמן". בגרמניה, שם המשפחה פרידריך נמצא לרוב במדינות בוואריה ובאדן-וירטמברג. באוסטריה, השם נמצא לרוב במדינות וינה ואוסטריה התחתית. בארצות הברית, השם נמצא לרוב במדינות ניו יורק, קליפורניה ופלורידה.

שם משפחה פרידריך בהיסטוריה היהודית

לשם המשפחה פרידריך יש היסטוריה ארוכה בהיסטוריה היהודית. השם נגזר מהשם האישי הגרמני פרידריך, שפירושו "שליט שליו". השם היה פופולרי בקרב יהודים בגרמניה ובאוסטריה במאות ה-18 וה-19. שם המשפחה פרידריך קשור גם למספר דמויות בולטות בהיסטוריה היהודית. כך למשל, הרב משה סופר זצ"ל, שהיה דמות בולטת בקהילה היהודית האורתודוקסית במאה ה-19, נולד בשם המשפחה פרידמן. יהודים בולטים נוספים בעלי שם המשפחה כוללים את הגאון רבי שמשון רפאל הירש זצ"ל, הרב אברהם יצחק קוק זצ"ל, והרב יוסף סולובייצ'יק זצ"ל.

שם המשפחה של פרידריך היום

כיום, שם המשפחה פרידריך עדיין נפוץ בישראל, כאשר אנשים רבים נושאים את השם. השם נמצא לרוב בערים ירושלים, תל אביב וחיפה. הוא נמצא גם בעיירות ובכפרים קטנים יותר ברחבי הארץ. שם המשפחה פרידריך נמצא גם במדינות אחרות, כולל גרמניה, אוסטריה וארצות הברית. בגרמניה, השם מאוית "פרידריך", ואילו באוסטריה הוא מאוית "פרידריך". בארצות הברית, השם מאוית "פרידמן".

סיכום

שם המשפחה פרידריך הוא שם נפוץ בישראל, כאשר אנשים רבים נושאים את השם. השם נגזר מהשם האישי הגרמני פרידריך, שפירושו "שליט שליו". שם המשפחה נמצא גם במדינות אחרות, כולל גרמניה, אוסטריה וארצות הברית. לשם המשפחה פרידריך יש היסטוריה ארוכה בהיסטוריה היהודית, והוא קשור למספר דמויות בולטות בהיסטוריה היהודית. כיום, שם המשפחה פרידריך עדיין נפוץ בישראל, כאשר אנשים רבים נושאים את השם. הוא נמצא גם במדינות אחרות, כולל גרמניה, אוסטריה וארצות הברית. למידע נוסף על שם המשפחה פרידריך, אתה יכול לבקר ביוטיוב .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן