דף הבית » מגזין » שם משפחה פרוטר – מדריך מקיף

שם משפחה פרוטר – מדריך מקיף

2023-06-02 10:17:00+02:00

מהו שם המשפחה פרוטר?

שם המשפחה פרוטר הוא שם משפחה יהודי ממוצא אשכנזי. היא נגזרת מהמילה העברית "proter", שפירושה "לרוץ". שם המשפחה נמצא במדינות רבות, כולל ארצות הברית, ישראל ובריטניה. הוא נמצא גם במדינות אחרות עם אוכלוסיות יהודיות, כמו רוסיה, פולין והונגריה. שם המשפחה פרוטר נמצא לרוב בקרב יהודים ממוצא מזרח אירופי. משערים שמקורו באזור אוקראינה של ימינו, שם התיישבו לראשונה היהודים האשכנזים. שם המשפחה נמצא גם בקרב יהודים ספרדים, הצאצאים של יהודים שחיו בספרד ובפורטוגל לפני האינקוויזיציה הספרדית.

היסטוריה ומקורו של שם המשפחה פרוטר

מקורו של שם המשפחה פרוטר הוא באזור אוקראינה של ימינו, שם התיישבו לראשונה היהודים האשכנזים. משערים כי שם המשפחה אומץ על ידי יהודים שנמלטו מרדיפות באזורים אחרים באירופה. שם המשפחה נמצא גם בקרב יהודים ספרדים, הצאצאים של יהודים שחיו בספרד ובפורטוגל לפני האינקוויזיציה הספרדית. שם המשפחה פרוטר נמצא לרוב בקרב יהודים ממוצא מזרח אירופי. משערים שמקורו באזור אוקראינה של ימינו, שם התיישבו לראשונה היהודים האשכנזים. שם המשפחה נמצא גם בקרב יהודים ספרדים, הצאצאים של יהודים שחיו בספרד ובפורטוגל לפני האינקוויזיציה הספרדית.

פירוש שם המשפחה פרוטר

שם המשפחה פרוטר נגזר מהמילה העברית "פרוטר", שפירושה "לרוץ". משערים כי שם המשפחה אומץ על ידי יהודים שנמלטו מרדיפות באזורים אחרים באירופה. שם המשפחה נמצא גם בקרב יהודים ספרדים, הצאצאים של יהודים שחיו בספרד ובפורטוגל לפני האינקוויזיציה הספרדית. שם המשפחה פרוטר נמצא לרוב בקרב יהודים ממוצא מזרח אירופי. משערים שמקורו באזור אוקראינה של ימינו, שם התיישבו לראשונה היהודים האשכנזים. שם המשפחה נמצא גם בקרב יהודים ספרדים, הצאצאים של יהודים שחיו בספרד ובפורטוגל לפני האינקוויזיציה הספרדית.

אנשים מפורסמים עם שם המשפחה פרוטר

טבלה של אנשים מפורסמים עם שם המשפחה פרוטר

שֵׁם מדינה מִקצוֹעַ
יצחק פרוטר ישראל פּוֹלִיטִיקָאִי
אברהם פרוטר ישראל איש עסקים
דיוויד פרוטר ארצות הברית עורך דין
יהודה פרוטר ישראל רַב
מרדכי פרוטר ארצות הברית רוֹפֵא

שם המשפחה פרוטר נמצא בקרב אנשים מפורסמים רבים, ביניהם הפוליטיקאים הישראלים יצחק פרוטר ואברהם פרוטר, עורך הדין האמריקאי דיוויד פרוטר, הרב הישראלי יהודה פרוטר והרופא האמריקני מרדכי פרוטר.

סיכום

שם המשפחה פרוטר הוא שם משפחה יהודי ממוצא אשכנזי. היא נגזרת מהמילה העברית "proter", שפירושה "לרוץ". שם המשפחה נמצא במדינות רבות, כולל ארצות הברית, ישראל ובריטניה. משערים שמקורו באזור אוקראינה של ימינו, שם התיישבו לראשונה היהודים האשכנזים. שם המשפחה נמצא גם בקרב יהודים ספרדים, הצאצאים של יהודים שחיו בספרד ובפורטוגל לפני האינקוויזיציה הספרדית. שם המשפחה פרוטר נמצא בקרב אנשים מפורסמים רבים, ביניהם הפוליטיקאים הישראלים יצחק פרוטר ואברהם פרוטר, עורך הדין האמריקאי דיוויד פרוטר, הרב הישראלי יהודה פרוטר והרופא האמריקני מרדכי פרוטר. למידע נוסף על שם המשפחה פרוטר, צפה בסרטון זה ב- YouTube .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן