דף הבית » מומלץ בהקדם » שם משפחה פימה: מדריך מקיף

שם משפחה פימה: מדריך מקיף

2023-06-02 02:52:00+02:00

מהו שם המשפחה פימה?

שם המשפחה פימה הוא שם משפחה פטרונימי ממוצא יהודי. הוא נגזר מהשם העברי פימה, שפירושו "פרי" או "פורה". שם המשפחה פימה נמצא לרוב בקרב יהודים ממוצא מזרח אירופי, במיוחד אלה ממוצא פולני, רוסי ואוקראיני. שם המשפחה פימה נמצא גם בקרב יהודים ממוצא ספרדי, במיוחד אלה ממוצא ספרדי ופורטוגלי.

היסטוריה של שם המשפחה פימה

מקורו של שם המשפחה פימה הוא בימי הביניים, אז החלו יהודים לאמץ שמות משפחה כדי להבדיל את עצמם משכניהם הלא-יהודים. שם המשפחה פימה אומץ כנראה על ידי יהודים החיים במזרח אירופה, שכן השם פימה נמצא בתנ"ך העברי. השם פימה מוזכר בספר במדבר, שם הוא משמש להתייחסות לשבט של בני ישראל. שם המשפחה פימה נמצא ברשומות מהמאה ה-16, אז החלו להירשם רשמית יהודים בחבר העמים הפולני-ליטאי. שם המשפחה פימה נמצא גם ברשומות מהמאה ה-18, אז החלו להירשם רשמית יהודים באימפריה הרוסית.

שימוש נוכחי בשם המשפחה פימה

שם המשפחה פימה עדיין בשימוש כיום, במיוחד בקרב יהודים ממוצא מזרח אירופי. שם המשפחה פימה נמצא גם בקרב יהודים ממוצא ספרדי, במיוחד אלה ממוצא ספרדי ופורטוגלי.

אנשים מפורסמים עם שם המשפחה פימה

ישנם מספר אנשים מפורסמים עם שם המשפחה פימה, כולל:

רבי אברהם פימא

רבי אברהם פימה היה רב פולני בולט שחי במאה ה-18. הוא היה מחברם של כמה חיבורים על ההלכה היהודית והיה דמות משפיעה בקהילה היהודית הפולנית.

רבי שלמה פימה

רבי שלמה פימה היה רב פולני בולט שחי במאה ה-19. הוא היה מחברם של כמה חיבורים על ההלכה היהודית והיה דמות משפיעה בקהילה היהודית הפולנית.

רבי יצחק פימא

רבי יצחק פימה היה רב פולני בולט שחי במאה ה-20. הוא היה מחברם של כמה חיבורים על ההלכה היהודית והיה דמות משפיעה בקהילה היהודית הפולנית.

סיכום

שם המשפחה פימה הוא שם משפחה פטרונימי ממוצא יהודי. הוא נגזר מהשם העברי פימה, שפירושו "פרי" או "פורה". שם המשפחה פימה נמצא לרוב בקרב יהודים ממוצא מזרח אירופי, במיוחד אלה ממוצא פולני, רוסי ואוקראיני. שם המשפחה פימה נמצא גם בקרב יהודים ממוצא ספרדי, במיוחד אלה ממוצא ספרדי ופורטוגלי. שם המשפחה פימה נמצא בשימוש עד היום, ויש כמה אנשים מפורסמים בעלי שם המשפחה פימה, ביניהם רבי אברהם פימה, רבי שלמה פימה, ורבי יצחק פימה.

טבלת מוצא ושימוש בשם המשפחה פימה

מָקוֹר נוֹהָג
ימי הביניים יהודי מזרח אירופה, יהודים ספרדים

שם המשפחה פימה הוא חלק חשוב מההיסטוריה והתרבות היהודית. למידע נוסף על המקור והשימוש של שם המשפחה פימה, בקר בכתובת he.wikipedia.org .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן