דף הבית » להעביר את הזמן » שם משפחה פון: מדריך מקיף

שם משפחה פון: מדריך מקיף

2023-06-01 22:47:00+02:00

מהו שם המשפחה פון?

שם המשפחה פון הוא שם משפחה יהודי ממוצא אשכנזי. הוא נגזר מהמילה העברית "פון", שפירושה "כרם". שם המשפחה נמצא לרוב בישראל, אך נמצא גם במדינות אחרות כמו ארה"ב, קנדה ובריטניה. לפי האמונה מקורו של שם המשפחה Fon במאה ה-16 באזור מה שכיום הוא מודרני- יום פולין. משערים כי שם המשפחה אומץ על ידי משפחות יהודיות שעברו לאזור ממקומות אחרים באירופה. שם המשפחה אומץ ככל הנראה כדרך להבדיל בין משפחות שונות בעלי אותו שם פרטי.

כמה נפוץ שם המשפחה Fon?

שם המשפחה פון נפוץ יחסית בישראל. לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, חיים בישראל כ-1,500 אנשים בעלי שם המשפחה פון. זה הופך את שם המשפחה Fon לשם המשפחה ה-519 הנפוץ ביותר בישראל. שם המשפחה Fon נמצא גם במדינות אחרות בעולם. בארצות הברית יש כ-1,000 אנשים עם שם המשפחה Fon. בקנדה יש כ-500 אנשים עם שם המשפחה Fon. בבריטניה יש כ-200 אנשים עם שם המשפחה Fon.

המשמעות מאחורי שם המשפחה פון

שם המשפחה פון נגזר מהמילה העברית "פון", שפירושה "כרם". זה מצביע על כך ששם המשפחה אומץ כנראה על ידי משפחות יהודיות שהיו מעורבות בתעשיית היין. ייתכן ששם המשפחה אומץ כדרך להבדיל בין משפחות שונות בעלי אותו שם פרטי.

אנשים בולטים עם שם המשפחה פון

ישנם כמה אנשים בולטים עם שם המשפחה Fon. אלה כוללים את הפוליטיקאי הישראלי יצחק פון, הזמר והפזמונאי הישראלי יוני פון, והשחקן והבמאי הישראלי יגאל פון. יצחק פון הוא פוליטיקאי ישראלי לשעבר שכיהן כחבר כנסת בשנים 1988 עד 1992. יוני פון הוא זמר ופזמונאי ישראלי שידוע בעיקר בזכות הסינגל הלהיט שלו "לך לך". יגאל פון הוא שחקן ובמאי ישראלי המוכר בעיקר בזכות תפקידיו בסרטים "ביקור הלהקה" ו"החוב".

סיכום

שם המשפחה פון הוא שם משפחה יהודי ממוצא אשכנזי. הוא נגזר מהמילה העברית "פון", שפירושה "כרם". שם המשפחה נמצא לרוב בישראל, אך נמצא גם במדינות אחרות כמו ארצות הברית, קנדה ובריטניה. ישנם כמה אנשים בולטים בעלי שם המשפחה פון, ביניהם הפוליטיקאי הישראלי יצחק פון, הזמר והיוצר הישראלי יוני פון, והשחקן והבמאי הישראלי יגאל פון. שם המשפחה Fon נפוץ יחסית בישראל, כאשר בארץ מתגוררים כ-1,500 אנשים בעלי שם המשפחה Fon.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן