דף הבית » מגזין » שם משפחה פדור: מבט על ההיסטוריה והמשמעות של השם

שם משפחה פדור: מבט על ההיסטוריה והמשמעות של השם

שם משפחה פדור: מבט על ההיסטוריה והמשמעות של השם

מה המשמעות של שם המשפחה פדור?

שם המשפחה פדור הוא ממוצא סלאבי והוא נגזר מהשם פדור, שהוא צורה של השם תיאודור. השם תיאודור נגזר מהמילים היווניות "תיאוס", שמשמעותן "אלוהים", ו"דורון", שמשמעותה "מתנה". לכן, השם פדור מתורגם פשוטו כמשמעו ל"מתנת אלוהים".

היסטוריה של שם המשפחה פדור

מקורו של שם המשפחה פדור הוא המדינות הסלאביות של מזרח אירופה, כמו רוסיה, אוקראינה ובלארוס. מאמינים כי השם שימש לראשונה כשם משפחה בסוף המאה ה-18, כאשר הוא אומץ על ידי משפחות שאימצו את האמונה הנוצרית. שם המשפחה פדור נפוץ ביותר ברוסיה, שם הוא שם המשפחה ה-18 בשכיחותו. זה נפוץ גם באוקראינה, בלארוס ומדינות סלאביות אחרות. בארצות הברית, שם המשפחה פחות נפוץ, אך עדיין מדורג בין 1000 שמות המשפחה הנפוצים ביותר.

וריאציות של שם המשפחה פדור

לשם המשפחה פדור יש כמה וריאציות, כולל פדורוב, פדורצ'וק, פדורוק, פדורובה ופדורובנה. וריאציות אלו נגזרות כולן משם המשפחה המקורי, ונמצאות בשימוש במדינות שונות.

אנשים מפורסמים עם שם המשפחה פדור

ישנם כמה אנשים מפורסמים בעלי שם המשפחה פדור, ביניהם השחקן והבמאי הרוסי פדור בונדרצ'וק, אמן הלחימה המעורבת הרוסי פדור אמליאננקו, והמלחין והפסנתרן הרוסי פדור שאליאפין.

שכיחות שם המשפחה פדור

שם המשפחה פדור נפוץ ביותר ברוסיה, שם הוא שם המשפחה ה-18 בשכיחותו. זה נפוץ גם באוקראינה, בלארוס ומדינות סלאביות אחרות. בארצות הברית, שם המשפחה פחות נפוץ, אך עדיין מדורג בין 1000 שמות המשפחה הנפוצים ביותר.

סיכום

שם המשפחה פדור הוא ממוצא סלאבי והוא נגזר מהשם פדור, שהוא צורה של השם תיאודור. השם תיאודור נגזר מהמילים היווניות "תיאוס", שמשמעותן "אלוהים", ו"דורון", שמשמעותה "מתנה". שם המשפחה נפוץ ביותר ברוסיה, שם הוא שם המשפחה ה-18 בשכיחותו. זה נפוץ גם באוקראינה, בלארוס ומדינות סלאביות אחרות. ישנם כמה אנשים מפורסמים בעלי שם המשפחה פדור, ביניהם השחקן והבמאי הרוסי פדור בונדרצ'וק, אמן הלחימה המעורבת הרוסי פדור אמליאננקו, והמלחין והפסנתרן הרוסי פדור שאליאפין. למידע נוסף, בקר בוויקיפדיה .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן