דף הבית » מגזין » שם משפחה סקיי – היסטוריה, משמעות ומקור

שם משפחה סקיי – היסטוריה, משמעות ומקור

2023-05-06 01:37:00+02:00

היסטוריה של שם המשפחה סקיי

שם המשפחה סקיי הוא ממקור סקוטי והוא נגזר מהאי סקיי, שנמצא מול החוף המערבי של סקוטלנד. מקורו של השם הוא מהמילה הנורדית העתיקה "skuggi", שפירושה "צל". השם שימש לראשונה כשם משפחה בסוף המאה ה-13, כאשר האי התיישב לראשונה על ידי נורדים. שם המשפחה סקיי נמצא לרוב בהיילנדס ובאיים של סקוטלנד, שם הוא עדיין שם המשפחה הנפוץ ביותר. הוא נמצא גם בחלקים אחרים של סקוטלנד, כמו גם באנגליה, אירלנד ומדינות אחרות עם פזורה סקוטית. שם המשפחה Skye נמצא גם בארצות הברית, שם הוא נמצא לרוב במדינות ניו יורק, פנסילבניה וקליפורניה. הוא נמצא גם בקנדה, אוסטרליה וניו זילנד.

משמעות ומקור שם המשפחה סקיי

שם המשפחה סקיי נגזר מהאי סקיי, שנמצא מול החוף המערבי של סקוטלנד. מקורו של השם הוא מהמילה הנורדית העתיקה "skuggi", שפירושה "צל". האי סקיי הוא אי מחוספס ויפהפה, עם היסטוריה ארוכה ועשירה. זהו ביתו של שבט מקלאוד, שהיו השליטים המסורתיים של האי מאז המאה ה-13. האי הוא גם ביתם של חמולות רבות אחרות, כמו מקינונס, מקנייל ומקלין. האי סקיי הוא גם ביתם של מגוון חיות בר, כולל צבי אדום, לוטרות, נשרים וכלבי ים. זה גם בית למגוון של חי וצומח, כולל אברש, גדילי גדילן ופרחי בר.

טבלת שם המשפחה של Skye מקור ומשמעות

מָקוֹר מַשְׁמָעוּת
האי סקיי, סקוטלנד צֵל

אנשים מפורסמים עם שם המשפחה סקיי

ישנם מספר אנשים מפורסמים עם שם המשפחה סקיי, כולל:

  • סר וולטר סקוט (1771-1832), משורר וסופר סקוטי
  • ג'ון סקיי (המאה ה-17), פיראט סקוטי
  • ג'ון סקיי (המאה ה-18), מגלה ארצות סקוטי
  • ג'ון סקיי (המאה ה-19), פוליטיקאי סקוטי
  • ג'ון סקיי (המאה ה-20), שחקן סקוטי

סיכום

שם המשפחה סקיי הוא ממקור סקוטי והוא נגזר מהאי סקיי, שנמצא מול החוף המערבי של סקוטלנד. מקורו של השם הוא מהמילה הנורדית העתיקה "skuggi", שפירושה "צל". שם המשפחה סקיי נמצא לרוב בהיילנדס ובאיים של סקוטלנד, שם הוא עדיין שם המשפחה הנפוץ ביותר. הוא נמצא גם בחלקים אחרים של סקוטלנד, כמו גם באנגליה, אירלנד ומדינות אחרות עם פזורה סקוטית. ישנם מספר אנשים מפורסמים עם שם המשפחה סקאי, ביניהם סר וולטר סקוט, ג'ון סקיי (המאה ה-17), ג'ון סקיי (המאה ה-18), ג'ון סקיי (המאה ה-19), וג'ון סקיי (המאה ה-20). למידע נוסף על שם המשפחה Skye, אנא בקר בוויקיפדיה העברית או צפה בסרטון YouTube זה.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן