דף הבית » TOP10 » שם משפחה סמארה: מדריך מקיף

שם משפחה סמארה: מדריך מקיף

2023-05-31 16:05:00+02:00

מהו שם המשפחה סמארה?

שם המשפחה סמארה הוא שם משפחה יהודי נפוץ, שמקורו במזרח התיכון. זה נגזר מהמילה העברית "סמר", כלומר "שומר" או "שומר". שם המשפחה נמצא לרוב בקרב יהודים ממוצא ספרדי, אך מצוי גם בקרב יהודים אשכנזים. הוא נמצא גם בקרב אוכלוסיות לא יהודיות במזרח התיכון, במיוחד בעיראק ובסוריה.

היסטוריה של שם המשפחה סמארה

שם המשפחה סמארה נמצא בשימוש לפחות מאז המאה ה-12, כאשר הוא תועד לראשונה במזרח התיכון. מאמינים שמקורו באזור השומרון, שהוא כיום חלק ממדינת ישראל של ימינו. סביר להניח ששם המשפחה אומץ על ידי יהודים שהיגרו לאזור מחלקים אחרים של המזרח התיכון. שם המשפחה סמארה נמצא גם בקרב אוכלוסיות לא יהודיות במזרח התיכון. מאמינים כי שם המשפחה אומץ על ידי אוכלוסיות לא-יהודיות באזור כתוצאה מנישואי תערובת בין יהודים ללא-יהודים.

שימוש מודרני בשם המשפחה סמארה

כיום, שם המשפחה סמארה עדיין נפוץ בקרב יהודים ממוצא ספרדי, וכן בקרב אוכלוסיות לא יהודיות במזרח התיכון. הוא נמצא גם בקרב יהודים ממוצא אשכנזי, במיוחד בארה"ב, קנדה וישראל. שם המשפחה סמארה נמצא גם בקרב אוכלוסיות לא-יהודיות בארה"ב, קנדה ומדינות נוספות. סביר להניח ששם המשפחה אומץ על ידי אוכלוסיות לא-יהודיות במדינות אלו כתוצאה מנישואי תערובת בין יהודים ללא-יהודים.

אנשים מפורסמים עם שם המשפחה סמארה

ישנם מספר אנשים מפורסמים בעלי שם המשפחה סמארה, כולל:

יצחק סמארה

יצחק סמארה היה פוליטיקאי ישראלי שכיהן כחבר כנסת בשנים 1949 עד 1951. היה חבר מפלגת מפא"י, וממייסדי מפלגת העבודה הישראלית.

יהודה סמארה

יהודה סמארה היה פוליטיקאי ישראלי שכיהן כחבר כנסת בשנים 1951 עד 1955. הוא היה חבר מפלגת מפא"י, וממייסדי מפלגת העבודה הישראלית.

רות סמארה

רות סמארה היא שחקנית וזמרת ישראלית. היא ידועה בעיקר בזכות תפקידיה בסדרות הטלוויזיה "השיר שלנו" ו"משפחה".

דוד סמארה

דיוויד סמארה הוא איש עסקים ופילנתרופ ישראלי-אמריקאי. הוא המייסד והמנכ"ל של קבוצת סמארה, חברת השקעות פרטית.

סיכום

שם המשפחה סמארה הוא שם משפחה יהודי נפוץ, שמקורו במזרח התיכון. זה נגזר מהמילה העברית "סמר", כלומר "שומר" או "שומר". שם המשפחה נמצא לרוב בקרב יהודים ממוצא ספרדי, אך מצוי גם בקרב יהודים אשכנזים ואוכלוסיות לא יהודיות במזרח התיכון. שם המשפחה נמצא בשימוש לפחות מהמאה ה-12, ועדיין נפוץ כיום. ישנם כמה אנשים מפורסמים בעלי שם המשפחה סמארה, ביניהם יצחק סמארה, יהודה סמארה, רות סמארה ודוד סמארה.

טבלה של אנשים מפורסמים עם שם המשפחה סמארה

שֵׁם מִקצוֹעַ
יצחק סמארה פוליטיקאי ישראלי
יהודה סמארה פוליטיקאי ישראלי
רות סמארה שחקנית וזמרת ישראלית
דוד סמארה איש עסקים ופילנתרופ ישראלי-אמריקאי

שם המשפחה סמארה הוא שם ייחודי ומעניין, בעל היסטוריה ארוכה ומגוונת. זהו שם שעדיין נפוץ בקרב יהודים ממוצא ספרדי, וכן בקרב אוכלוסיות לא יהודיות במזרח התיכון. הוא נמצא גם בקרב יהודים ממוצא אשכנזי, במיוחד בארצות הברית, קנדה וישראל. ישנם כמה אנשים מפורסמים בעלי שם המשפחה סמארה, ביניהם יצחק סמארה, יהודה סמארה, רות סמארה ודוד סמארה.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן