דף הבית » אנציקלופדיה » שם משפחה סטרולוביץ – מדריך מקיף

שם משפחה סטרולוביץ – מדריך מקיף

שם משפחה סטרולוביץ – מדריך מקיף

מה המשמעות של שם המשפחה סטרולוביץ?

שם המשפחה סטרולוביץ הוא שם משפחה יהודי ממוצא אשכנזי, שנגזר מהמילה ביידיש "סטרול", שמשמעותה "נודד". על פי ההערכות, הוא אומץ על ידי משפחות יהודיות שנאלצו לנדוד ממקום למקום עקב רדיפות. הסיומת "-ovitz" היא פטרונימית, שמשמעותה "בנו של", ולכן ניתן לתרגם את שם המשפחה סטרולוביץ כ"בנו של הנודד".

איפה שם המשפחה סטרולוביץ הכי נפוץ?

שם המשפחה סטרולוביץ נמצא לרוב במדינות מזרח אירופה, במיוחד בברית המועצות לשעבר. הוא נמצא גם בישראל, בארצות הברית, בקנדה ובמדינות נוספות עם אוכלוסיות יהודיות גדולות.

אנשים מפורסמים עם שם המשפחה סטרולוביץ

ישנם מספר אנשים מפורסמים עם שם המשפחה סטרולוביץ, כולל:

יעקב סטרולוביץ

יעקב סטרולוביץ (1917-1996) היה פיזיקאי ומתמטיקאי ישראלי יליד ברית המועצות. הוא היה פרופסור בטכניון-מכון טכנולוגי לישראל וחבר האקדמיה הישראלית למדעים ומדעי הרוח.

יצחק סטרולוביץ

יצחק סטרולוביץ (1925-2005) היה פוליטיקאי ודיפלומט ישראלי. כיהן כחבר כנסת מטעם המערך ומפלגת העבודה וכשגריר ישראל באו"ם.

יהודה סטרולוביץ

יהודה סטרולוביץ (1930-2013) היה פסל וצייר ישראלי. הוא היה פרופסור באקדמיה לאמנות ועיצוב בצלאל, ועבודותיו מוצגות במוזיאונים ובגלריות ברחבי העולם.

השכיחות של שם המשפחה סטרולוביץ כיום

שם המשפחה סטרולוביץ נפוץ עד היום, במיוחד בישראל. לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בישראל חיים כיום מעל 2,000 אנשים בעלי שם המשפחה סטרולוביץ.

שאלות ותשובות

ש: האם שם המשפחה סטרולוביץ נפוץ עד היום?

ת: כן, שם המשפחה סטרולוביץ עדיין נפוץ היום, במיוחד בישראל. לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בישראל חיים כיום מעל 2,000 אנשים בעלי שם המשפחה סטרולוביץ.

ש: מה מקור שם המשפחה סטרולוביץ?

ת: שם המשפחה סטרולוביץ הוא שם משפחה יהודי ממוצא אשכנזי, שנגזר מהמילה ביידיש "סטרול", שמשמעותה "נודד". על פי ההערכות, הוא אומץ על ידי משפחות יהודיות שנאלצו לנדוד ממקום למקום עקב רדיפות. הסיומת "-ovitz" היא פטרונימית, שמשמעותה "בנו של", ולכן ניתן לתרגם את שם המשפחה סטרולוביץ כ"בנו של הנודד".

ש: האם יש אנשים מפורסמים עם שם המשפחה סטרולוביץ?

ת: כן, ישנם מספר אנשים מפורסמים בעלי שם המשפחה סטרולוביץ, ביניהם יעקב סטרולוביץ (1917-1996), יצחק סטרולוביץ (1925-2005), ויהודה סטרולוביץ (1930-2013).

סיכום

שם המשפחה סטרולוביץ הוא שם משפחה יהודי ממוצא אשכנזי, שנגזר מהמילה ביידיש "סטרול", שמשמעותה "נודד". הוא נמצא לרוב במדינות מזרח אירופה, במיוחד בברית המועצות לשעבר, כמו גם בישראל, ארצות הברית, קנדה ומדינות אחרות עם אוכלוסיה יהודית גדולה. ישנם מספר אנשים מפורסמים בעלי שם המשפחה סטרולוביץ, ביניהם יעקב סטרולוביץ (1917-1996), יצחק סטרולוביץ (1925-2005), ויהודה סטרולוביץ (1930-2013). שם המשפחה סטרולוביץ נפוץ עד היום, במיוחד בישראל. לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בישראל חיים כיום למעלה מ-2,000 אנשים בעלי שם המשפחה סטרולוביץ.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן