דף הבית » טופ 100 » שם משפחה מרדכי – סקירה מקיפה

שם משפחה מרדכי – סקירה מקיפה

שם משפחה מרדכי – סקירה מקיפה

מהו שם משפחת מרדכי?

שם המשפחה מרדכי הוא שם משפחה יהודי שנגזר מהשם העברי מרדכי. השם מרדכי נגזר מהמילים העבריות "מורד" שמשמעותן "לוחם" ו"חי" שמשמעותה "חיים". השם מרדכי קשור גם לדמות המקראית מרדכי, שהיה חצרן יהודי בחצרו של אחשורוש מלך פרס.

מקור שם המשפחה מרדכי

מקורו של שם המשפחה מרדכי הוא במזרח התיכון, ככל הנראה באזור ישראל של ימינו. מאמינים כי שם המשפחה מרדכי שימש לראשונה על ידי משפחות יהודיות במזרח התיכון בימי הביניים המוקדמים. שם המשפחה מרדכי נמצא גם במקומות אחרים בעולם, כולל אירופה, צפון אמריקה ודרום אמריקה.

פירוש שם המשפחה מרדכי

שם המשפחה מרדכי נגזר מהשם העברי מרדכי, שפירושו "לוחם החיים". השם מרדכי קשור לדמות המקראית מרדכי, שהיה חצרן יהודי בחצרו של אחשוורוש מלך פרס. השם מרדכי קשור גם למילה העברית "מורד", שפירושה "לוחם".

אנשים מפורסמים עם שם המשפחה מרדכי

יש הרבה אנשים מפורסמים עם שם המשפחה מרדכי. כמה מהאנשים הבולטים ביותר בעלי שם המשפחה מרדכי כוללים את מרדכי אנילביץ', מנהיג יהודי שהוביל את מרד גטו ורשה במהלך מלחמת העולם השנייה; מרדכי בן דוד, זמר ופזמונאי ישראלי; מרדכי ואנונו, טכנאי גרעין ישראלי שחשף מידע על תוכנית הגרעין של ישראל; ומרדכי יואל, רב ומלומד ישראלי.

סיכום

שם המשפחה מרדכי הוא שם משפחה יהודי שנגזר מהשם העברי מרדכי. השם מרדכי קשור לדמות המקראית מרדכי, שהיה חצרן יהודי בחצרו של אחשוורוש מלך פרס. מקורו של שם המשפחה מרדכי הוא במזרח התיכון, ככל הנראה באזור ישראל של ימינו. השם מרדכי נגזר מהמילים העבריות "מורד" שמשמעותן "לוחם" ו"חי" שמשמעותה "חיים". יש הרבה אנשים מפורסמים עם שם המשפחה מרדכי, ביניהם מרדכי אנילביץ', מרדכי בן דוד, מרדכי ואנונו ומרדכי יואל. למידע נוסף על שם המשפחה מרדכי, תוכל למצוא מידע נוסף בויקיפדיה על ידי לחיצה כאן .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן