דף הבית » המלצת הצוות » שם משפחה מילר: היסטוריה, משמעות ומקור

שם משפחה מילר: היסטוריה, משמעות ומקור

2023-05-11 01:57:00+02:00

מהו שם המשפחה של מילר?

שם המשפחה מילר הוא שם משפחה באנגלית וגרמנית שנגזר מעיסוקו של מילר. טוחן הוא אדם שמפעיל טחנה, מכונה המשמשת לטחינת תבואה לקמח. שם המשפחה מילר הוא אחד משמות המשפחה הנפוצים ביותר בעולם דובר האנגלית, והוא נמצא גם בגרמניה, צרפת ומדינות אחרות באירופה.

היסטוריה ומקורו של שם המשפחה מילר

מקורו של שם המשפחה מילר בימי הביניים, כאשר טוחנים היו בין האנשים החשובים ביותר בכפר. הם היו אחראים לטחינת דגן לקמח, ששימש להכנת לחם, המזון הבסיסי של התקופה. כתוצאה מכך, טוחנים זכו לכבוד רב והשירותים שלהם היו מבוקשים. שם המשפחה מילר נגזר מהמילה האנגלית הישנה "mylnere", שפירושה "מי שמפעיל טחנה". שם המשפחה מילר נמצא גם בגרמניה, שם הוא מאוית "Mueller". בצרפת, שם המשפחה מילר מאוית "Meunier".

אנשים מפורסמים עם שם המשפחה מילר

לאורך ההיסטוריה, היו הרבה אנשים מפורסמים עם שם המשפחה מילר. הנה כמה מהבולטים ביותר:

  • ארתור מילר (1915-2005): מחזאי ומסאי אמריקאי
  • הנרי מילר (1891-1980): סופר וצייר אמריקאי
  • אן מילר (1923-2004): שחקנית ורקדנית אמריקאית
  • רבקה מילר (נולדה ב-1962): יוצרת קולנוע וסופרת אמריקאית
  • גלן מילר (1904-1944): מוזיקאי ג'אז ומנהיג להקה אמריקאי
  • לינדה מילר (נולדה ב-1952): שחקנית וזמרת אמריקאית

שם משפחה מילר בישראל

שם המשפחה מילר אינו נפוץ בישראל, אך ישנם כמה אנשים בולטים בעלי שם המשפחה מילר שהשפיעו בארץ. אחד המפורסמים שבהם הוא יצחק מילר (1910-1995), פוליטיקאי יהודי-ישראלי שכיהן כחבר כנסת בשנים 1949 עד 1951. הוא היה חבר מפלגת מפא"י והיה דוגל חזק למען זכויות המזרחים. יהודים בישראל. מילר בולטת נוספת היא יעל מילר (ילידת 1959), שחקנית וזמרת ישראלית. היא ידועה בעיקר בזכות תפקידיה בסדרות הטלוויזיה הישראליות "השמיניה" ו"המשפחה".

שם משפחה מילר בתרבות הפופולרית

שם המשפחה של מילר הופיע בסרטים ותוכניות טלוויזיה פופולריים רבים. אחת המפורסמות ביותר היא דמותו של וולטר ווייט (בגילומו של בריאן קרנסטון) בתוכנית הטלוויזיה המצליחה "Breaking Bad". וולטר ווייט הוא מורה לכימיה בתיכון שפונה לחיי פשע כדי לפרנס את משפחתו. שם המשפחה של מילר מופיע גם בסרט הפופולרי "המטריקס", שבו הגיבור ניאו (בגילומו של קיאנו ריבס) הוא האקר מחשבים בשם תומס א. מילר.

סיכום

שם המשפחה מילר הוא שם משפחה באנגלית וגרמנית שנגזר מעיסוקו של מילר. זהו אחד משמות המשפחה הנפוצים ביותר בעולם דובר האנגלית, והוא נמצא גם בגרמניה, צרפת ומדינות אחרות באירופה. לאורך ההיסטוריה, היו הרבה אנשים מפורסמים עם שם המשפחה מילר, כולל ארתור מילר, הנרי מילר, אן מילר, רבקה מילר, גלן מילר ולינדה מילר. שם המשפחה של מילר הופיע גם בסרטים ותוכניות טלוויזיה פופולריים רבים, כגון Breaking Bad ו-The Matrix. למידע נוסף על שם המשפחה מילר, בקר בוויקיפדיה העברית או ביוטיוב .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן