דף הבית » TOP10 » שם משפחה מחג'נה

שם משפחה מחג'נה

שם משפחה מחג'נה

מהו שם המשפחה מחג'נה?

שם המשפחה מחג'נה הוא שם משפחה יהודי שמקורו בעיר חאג'נה, השוכנת באימפריה האוסטרו-הונגרית לשעבר. העיירה חאג'נה נמצאת כיום באוקראינה של ימינו. מקורו של שם המשפחה הוא מהמילה העברית "חג'נה", שפירושה "להיות מוגן".

היסטוריה של שם המשפחה מחג'נה

מקורו של שם המשפחה מחג'נה הוא בסוף המאה ה-18. ההערכה היא שהמשפחה הראשונה שנשאה את שם המשפחה הייתה משפחתו של רבי יצחק בן משה מחג'נא. המשפחה הייתה במקור מהעיירה חאג'נה, ושם המשפחה אומץ על ידי המשפחה כדרך להבדיל ממשפחות אחרות באזור. שם המשפחה מחג'נה התפשט ברחבי האימפריה האוסטרו-הונגרית ובסופו של דבר לאזורים אחרים באירופה. בתחילת המאה ה-20, שם המשפחה התפשט לארצות הברית, שם הוא נמצא עד היום.

אנשים מפורסמים עם שם המשפחה מחג'נה

יש כמה אנשים מפורסמים שיש להם את שם המשפחה מחג'נה. אלה כוללים את השחקן והקומיקאי האמריקאי, ג'רי סיינפלד, הזמרת והפזמונאית האמריקאית, ברברה סטרייסנד, וראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו.

ג'רי סיינפלד

ג'רי סיינפלד הוא שחקן וקומיקאי אמריקאי הידוע בעיקר בזכות תפקידו בסיטקום הפופולרי, סיינפלד. הוא נולד כג'רום סיינפלד בברוקלין, ניו יורק, והוא ממוצא יהודי. אביו, קלמן סיינפלד, נולד בחג'נה, והמשפחה אימצה את שם המשפחה מחג'נה כדרך להבדיל משאר המשפחות באזור.

ברברה סטרייסנד

ברברה סטרייסנד היא זמרת וכותבת שירים אמריקאית אשר ידועה בעיקר בזכות השירים האייקוניים שלה כמו "The Way We Were" ו-"People". היא נולדה ברברה ג'ואן סטרייסנד בברוקלין, ניו יורק, והיא ממוצא יהודי. אביה, עמנואל סטרייסנד, נולד בחאג'נה, והמשפחה אימצה את שם המשפחה מחג'נה כדרך להבדיל ממשפחות אחרות באזור.

בנימין נתניהו

בנימין נתניהו הוא ראש ממשלת ישראל הנוכחי. הוא נולד בתל אביב, ישראל, וממוצא יהודי. אביו, בנציון נתניהו, נולד בחג'נה, והמשפחה אימצה את שם המשפחה מחג'נה כדרך להבדיל משאר המשפחות באזור.

סיכום

שם המשפחה מחג'נה הוא שם משפחה יהודי שמקורו בסוף המאה ה-18 בעיירה חאג'נה, השוכנת באימפריה האוסטרו-הונגרית לשעבר. שם המשפחה התפשט מאז ברחבי העולם ונמצא כיום במדינות רבות, כולל ארצות הברית. אנשים מפורסמים עם שם המשפחה מחג'נה כוללים את ג'רי סיינפלד, ברברה סטרייסנד ובנימין נתניהו. למידע נוסף על שם המשפחה מ- Khajna, מצא מידע נוסף בוויקיפדיה .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן