דף הבית » מגזין » שם משפחה מוזירי: סקירה מקיפה

שם משפחה מוזירי: סקירה מקיפה

2023-05-28 04:10:00+02:00

מהו שם המשפחה של מוזארי?

שם המשפחה המוזרי הוא שם משפחה יהודי ממוצא ספרדי, המצוי בעיקר בישראל. זה נגזר מהמילה העברית "מזל", שפירושה "מזל" או "מזל". מקורו של שם המשפחה הוא בחצי האי האיברי, שם השתמשו בו יהודים ספרדים שגורשו מספרד ופורטוגל בסוף המאה ה-15. שם המשפחה מוזארי נמצא גם במדינות אחרות, כמו ארצות הברית, קנדה ובריטניה.

מקור שם המשפחה מוזירי

מקורו של שם המשפחה המוזארי הוא בחצי האי האיברי, שם השתמשו בו יהודים ספרדים שגורשו מספרד ופורטוגל בסוף המאה ה-15. היהודים שגורשו מספרד ופורטוגל כונו ספרדים, והם נאלצו לברוח למדינות אחרות כדי להיחלץ מרדיפות דתיות. רבים מהספרדים הללו התיישבו באימפריה העות'מאנית, שם אימצו את שם המשפחה המוזרי. שם המשפחה המוזארי נמצא גם במדינות אחרות, כמו ארצות הברית, קנדה ובריטניה. בארצות הברית, שם המשפחה נמצא לרוב בקרב יהודים ממוצא ספרדי. בקנדה, שם המשפחה נמצא לרוב בקרב יהודים ממוצא אשכנזי. בבריטניה, שם המשפחה נמצא לרוב בקרב יהודים ממוצא ספרדי ואשכנזי כאחד.

שם משפחה מוזירי בישראל

שם המשפחה המוזארי נמצא לרוב בישראל, שם מאמינים שמקורו. לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, שם המשפחה מוזירי הוא שם המשפחה הרביעי בשכיחותו בישראל, עם למעלה מ-10,000 איש הנושאים את השם. שם המשפחה נמצא לרוב בקרב יהודים ממוצא ספרדי, אם כי הוא נמצא גם בקרב יהודים ממוצא אשכנזי. שם המשפחה המוזרי נמצא גם בקרב לא-יהודים בישראל, אם כי הוא הרבה פחות נפוץ. לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, שם המשפחה הוא שם המשפחה ה-6 בשכיחותו בקרב לא-יהודים בישראל, עם למעלה מ-2,000 איש הנושאים את השם.

אנשים מפורסמים עם שם המשפחה מוזירי

ישנם כמה אנשים מפורסמים הנושאים את שם המשפחה של מוזי, ביניהם ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו, הזמר והיוצר הישראלי עידן רייכל, והשחקנית והדוגמנית הישראלית גל גדות.

שם משפחה מוזירי בארצות אחרות

שם המשפחה מוזארי נמצא גם במדינות אחרות, כמו ארצות הברית, קנדה ובריטניה. בארצות הברית, שם המשפחה נמצא לרוב בקרב יהודים ממוצא ספרדי. בקנדה, שם המשפחה נמצא לרוב בקרב יהודים ממוצא אשכנזי. בבריטניה, שם המשפחה נמצא לרוב בקרב יהודים ממוצא ספרדי ואשכנזי כאחד.

סיכום

שם המשפחה המוזרי הוא שם משפחה יהודי ממוצא ספרדי, המצוי בעיקר בישראל. זה נגזר מהמילה העברית "מזל", שפירושה "מזל" או "מזל". מקורו של שם המשפחה הוא בחצי האי האיברי, שם השתמשו בו יהודים ספרדים שגורשו מספרד ופורטוגל בסוף המאה ה-15. שם המשפחה מוזארי נמצא גם במדינות אחרות, כמו ארצות הברית, קנדה ובריטניה. שם המשפחה נמצא לרוב בישראל, שם מאמינים שמקורו. ישנם כמה אנשים מפורסמים הנושאים את שם המשפחה של מוזי, ביניהם ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו, הזמר והיוצר הישראלי עידן רייכל, והשחקנית והדוגמנית הישראלית גל גדות. כדי ללמוד עוד על שם המשפחה של מוזארי, תוכל לצפות בסרטון YouTube זה.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן